مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه چالوس:

همگرایی و پیوند بیشتر بین خانواده، مدرسه و جامعه در صدرِ برنامه‌های ماست

چالوس (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در سخنرانی پیش از خطبه‌ها در نماز جمعه شهرستان چالوس پیوند بیشتر بین خانواده، مدرسه و جامعه را صدرِ برنامه‌های خود دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۰۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
همگرایی و پیوند بیشتر بین خانواده، مدرسه و جامعه در صدرِ برنامه‌های ماست

حسین کمالی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، روز پاسدار را به تمامی پاسداران عرصه‌های حراست از میهن اسلامی تبریک گفت و افزود: معلمان و فرهنگیان امروز به عنوان پاسداران مرزهای فرهنگی و علمی جامعه شناخته می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به هفته امور تربیتی گفت: تربیت باید مطالبه همه آحاد مردم باشد و تنها برای خانواده‌ها و اجتماع تربیت علمی کافی نیست و در کنار آن تربیت اخلاقی، اجتماعی، عبادی، سیاسی و زیستی باید دغدغه خانواده‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به موقعیت استراتژیک چالوس در کشور و استان به تبیین نقش بی‌بدیل فرهنگیان شهرستان بر نمایان سازی ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

وی در ادامه یکی از مهمترین عملکردهای وزارت آموزش و پرورش را بازگشایی مدارس پس از ۲ سال وقفه عنوان و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی در این زمان به تخریب افکار و انحراف عقاید نوجوانان و جوانان پرداختند اما معلمان و خانواده‌ها با حفظ هوشیاری مانع از افتادن دانش‌آموزان در بازی دشمن شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با قدردانی از زحمات فرهنگیان گفت: چشم امید دستگاه تعلیم و تربیت کشور به همین نیروهای کارآمد و صاحب‌نظر مذهبی و انقلابی است که تربیت نسل جدید را از مسیر ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: خانواده، مدرسه و جامعه سه ضلع مهم امور تربیتی هستند و کاستی‌های فعلی در جامعه به ناهماهنگی در این سه بخش است و برنامه داریم با همگرایی و پیوند بیشتر بین خانواده‌، مدرسه و جامعه و به‌کارگیری ظرفیت‌های متعالی فرهنگی نظام اسلامی آینده‌ای درخشان را برای آینده‌سازان رقم بزنیم.

وی دانش آموزان را امانتی نزد مدارس نامید و مهمترین رویکرد سازمان را تربیت انقلابی دانست و گفت: با وجود ضعف‌ها و نقایص موجود، مسیر تربیت مشخص و راه برای ساخت و هدایت نسل جدید هموار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار