رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای کشور:

ورزش زورخانه ای ریشه در فرهنگ و سنن ایران دارد

مشهد (پانا) - رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای کشور در افتتاحیه طرح شهید طوقانی گفت ورزش زور خانه ای ریشه در آداب و سنن ایران دارد و به جرات می‌توان گفت کمتر جایی در دنیا است که چنین ورزشی دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ورزش زورخانه ای ریشه در فرهنگ و سنن ایران دارد

مهر علی باران چشمه پس از تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از دست اندرکاران طرح شهید طوقانی گفت: در تفاهم نامه ای که اول سال با دکتر ستاری فرد معاون وزیر آموزش و پرورش بسته شد، قرار شد که زنگ مدارس ما با زنگ ورزش زور خانه ای یکی باشد، بنا براین بود که امسال پنج استان ما در واقع پایه گذار این طرح باشند.

وی افزود: ما در واقع دنبال این هستیم که ورزش زورخانه ای که رهبر انقلاب هم بر آن تاکید دارند را توسعه بدهیم. ورزش زورخانه ای ریشه در آداب و سنن و فرهنگ این کشور دارد. به طور مثال کره جنوبی که ورزش تکواندو مخصوص آنهاست در همه رویدادهایشان از این ورزش استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: در واقع هر کشوری ورزش خاص خود را دارد که در تمام رویدادهایش از آن استفاده می‌کند، اما متاسفانه ورزش زورخانه ای که حدود ٣هزار سال در ایران قدمت دارد خیلی به آن اهمیت داده نمی شود مثلا زورخانه‌ ای که در بم است، حدود ۹۰۰سال قدمت دارد.

وی عنوان کرد: به جرات می توان گفت کمتر جایی در دنیا است که ورزش سنتی داشته باشند که هم ملموس باشد هم ناملموس، ما باید تلاش کنیم تا ورزش ملی ما که هویت معنوی و اخلاقی دارد رشد پیدا کند. این ورزش زورخانه ای و باستانی است که بزرگانی همچون شهید طوقانی و شهید ابراهیم هادی دارد که هم تربیت روح دارد و هم تربیت جسم و مرام پهلوانی را ترویج می دهد.

خبرنگاران دانش آموز:احد غایتی، امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار