در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

حمید بی غم: انتخاب سرمربیگری رکن آذین اشتباه بود

ضربه‌ای که کرونا به من زد، به دنیا نزد/ تیم ملی به توانایی فردی بازیکنان متکی است

تهران (پانا) - مربی اسبق گیتی پسند و مس سونگون معتقد است که انتخابش اشتباه بوده و نباید سرمربیگری تیم رکن آذین را قبول می‌کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حمید بی غم: انتخاب سرمربیگری رکن آذین اشتباه بود

حمید بی غم در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به سرمربیگری کوتاهش در رکن آذین مشهد گفت: «راستش را بخواهید من تمام سرمربیگری‌ام را در بیرون مشهد بودم و دوست داشتم به تیم شهرم کمک کنم. دروغ نمی‌گویم و از صمیم قلبم دوست داشتم حالا که تیمی در لیگ برتر داشتیم را بتوانم کمک کنم و در این سطح بماند. وقتی مالک جدید با من صحبت کرد، قرار بر این شد که تمام و کمال حمایت کند. من هم ریز هزینه‌ها از تغذیه گرفته تا پول بایت و حتی آب معدنی را برایشان لیست کردم. گفتم این تیم ۶ میلیارد هزینه دارد و باید تا نیم فصل پرداختی ها را به ۴۰ درصد برسانند و ۳ میلیارد بدهند.»

وی ادامه داد: «رکن آذین تا پایان نیم فصل ۴ بازی داشت که ۳ بازی با تیم‌های مدعی و بالای جدولی گیتی پسند، کراپ و سن ایچ بود. می‌دانستم که بعد از آن می‌توانم تیم را بسازم. چون در نیم فصل دوم بازیکن می‌گرفتیم. اما متاسفانه سختی‌های زیادی کشیدیم. به جای آن قول و قرارها فقط ۱۰ درصد به بازیکنان پرداختی داشتند. این قدر مشکلات زیاد بود که به مالک گفتم حداقل پرداختی‌ها را به ۲۵ درصد برساند وگرنه من نیستم. مالک هم کاری نکرد و مجبور شدم جدا شوم. واقعا بازیکن نداشتیم. بیشتر بچه ها بخاطر عدم پرداختی رفته بودند و کسانی هم که بودند، چیزی نگرفتند. با چه انگیزه‌ای باید تیم می‌ماند؟»

سرمربی سابق رکن آذین تصریح کرد: «در خودم می دیدم که توان حفظ سهمیه رکن آذین در لیگ برتر را دارم. این چالش را قبول کردم چون فکر می‌کردم برای مالک مهم است که تیم بماند. انتخابم اشتباه بود و قبول می‌کنم. اما هدفم فقط خدمت به تیم شهرم بود. تیم‌هایی که بودم همیشه جزو تیم‌های مدعی بودند اما این بار ریسک بزرگی کردم تا تیم شهرم را نجات دهم.این قدر بی پول بودیم که اگر سرپرست تیم نبود، هتل به ما اتاق نمی‌داد. خیلی اتفاقات افتاد و دیدم که دیگر توان ندارم و بعد از ۵ بازی رفتم. با دست بسته و قعرجدول و آن همه اختلاف امتیاز نمی‌شد کاری کرد. کسی کمک نکرد و تیم افتاد.»

حمید بی غم گفت:«لیگ ما واقعا باکیفیت بود. به خصوص امسال که حتی تیم البرز هم که سقوط کرد، تیم قلدری بود. تا نیمه‌های راه هم تیم های کراپ و سن ایچ تلاش کردند خودشان را به مس و گیتی برسانند. اما آنها خیلی تیم قدرتمندی داشتند و توانستند هرچقدر از زمان لیگ گذشت، خودشان را جدا کنند. در نهایت هم مس مقتدرانه اول شد. بازیکنان خیلی خوب و با استعدادی در لیگ ما بازی کردند و امیدوارم دیده شوند. با این حال اعتقاد دارم، روندی که در فوتسال ما حاکم است، داریم از آسیا هم عقب می‌رفتیم. خیلی از کشورها پیشرفت کرده‌اند و ما عقبیم. تیم ملی ما به تکنیک و حرکات انفرادی بازیکنانش متکی است. چه مقابل تیم‌های قوی و چه ضعیف مالکانه بازی نمی‌کنیم. ضعف شدیدی در مواقع پرس حریف داریم. امیدوارم بتوانیم این نواقص را برطرف کنیم.»

وی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ وقت نتوانسته تیمش را در فینال برنده از زمین خارج کند؟ تاکید کرد: «سال اول که در گیتی بودم و به فینال رسیدیم، تنها یک بازی مانده بود که بخاطر کرونا گفتند، تعویق می‌افتد. ۴۵ روز فقط تمرین کردیم و منتظر بودیم. بعد از این انتظار بازیکنان برزیلی‌ام را به کشورشان فرستادیم. تا بازیکنان برزیلی ما رفتند، سازمان لیگ گفت فینال برگزار می‌شود. دروازه‌بان برزیلی ما ۲۴ ساعت قبل از بازی به ایران آمد و در نهایت بازی را باختیم. سال بعد به مس رفتم و چند بازیکن ما کرونا گرفتند. اما سازمان لیگ قبول نکرد و برای راستی آزمایی ما را به ایفمارک فرستادند. با این حال بازی برگزار شد و نیمی از بازیکنانم نبودند و باختیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار