برپایی چهارمین نمایشگاه فن و هنر با موضوع شهر من، کشور من در آبادان

آبادان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه سمیه برای چهارمین سال متوالی، نمایشگاه فن و هنر را با موضوع شهر من، کشور من در باشگاه نفت آبادان برپا کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

سید علی موسوی بیان کرد: هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه سمیه آبادان در منطقه بوارده شمالی آبادان واقع شده است و 324 هنرجویان در 5 رشته حسابداری، رایانه (شبکه و نرم افزار)، گرافیک، معماری داخلی، صنایع شیمیایی این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

موسوی بیان کرد: ندا چوبدار، مدیر این هنرستان از سال 98 نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه فن و هنر برپا کرد تا هنرجویان بتوانند اهمیت و کاربرد رشته درسی خود از تاریخ باستان تا تاریخ معاصر در قالب دست سازه به جامعه معرفی کنند.

موسوی یادآور شد: این نمایشگاه با اهدافی از جمله نشان دادن نقش مهم و اثرگذار هنرستانی ها در تولید خلاقانه و فناورانه عرصه های مختلف است.

وی با قدردانی از برپایی این نمایشگاه تاکید کرد: جشنواره ها و نمایشگاه‌هایی که در آن طرح های قابل اجرا و دست سازه هایی بر اساس ایده پردازی و تفکر دانش آموزان باشد، بی تردید سبب تقویت اعتماد به نفس علمی و پژوهشی دانش آموزان و همچنین ایجاد انگیزه مضاعف، علاقمندی به کارهای گروهی، تفکر نقادانه، ارتباط موثر در بین هنرآموزان و هنرجویان و دانش آموزان در راستای مهارت آموزی و تولید خلاقانه می شود.

سید علی موسوی گفت: هرسال این نمایشگاه با یک موضوع برپا می شود که امسال با موضوع شهر من، کشور من با خلق آثار هنرجویان، همراهی هنرآموزان و حمایت مدیر هنرستان فنی و حرفه ای سمیه و با نظارت کارشناسی فنی و حرفه ای و کاردانش و معاون آموزش متوسطه این مدیریت برپا شده است.

موسوی در ادامه به موضوع سال های قبل اشاره کرد و یادآور شد: نمایشگاه فن و هنر 1 در سال 98 با موضوع هویت من، سال 99 فن و هنر2 با موضوع فن و هنر، سال فن و هنر، سال 140 فن و هنر 3 با موضوع آبادان جان می گیرد، 1401 فن و هنر 4 با موضوع شهر من ،کشور من برپا شده است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان بیان کرد: امسال رویکرد علمی، پژوهشی، تولید خلاقانه و فناورانه این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته قابل قیاس نیست، چرا که این نمایشگاه از محدوده یک هنرستان خارج شده است و 26 مدرسه آبادان آثار دانش آموزان خود را به این نمایشگاه ارسال کرده اند.

موسوی، طرح پوستر این جشنواره که موضوع هایی که می توان با الهام گرفتن از شهر من، کشور من را کار کرد، حرفه ای دانست و افزود: بر بال این هدهد تغییر اقلیم، سلامتی مطلوب، صنعت و نوآوری، رشد اقتصادی، شهرهای پایدار، بهداشت آب، تولید و مصرف مسئولانه، کیفیت آموزش، انرژی پاک، زندگی زیرآب، زندگی روی زمین، بهداشت فاضلاب نوشته شده است و دانش آموزان با بهره گرفتن آن ایده و خلاقیت خود را در رابطه با موضوع اصلی شهر من، کشور من اجرایی کنند.

مدیرآموزش و پرورش آبادان از مدیر، هنرآموزان و کادر اجرایی هنرستان فنی و حرفه ای سمیه در برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد و همراهی مدیران مدارس و هنرستان ها را در ارسال دست سازه ها و تولیدات دانش آموزان خود را به این نمایشگاه ارزشمند و بسیار موثر دانست و از آنان تشکر کرد.

لازم به ذکر است در این نمایشگاه در کنار هنرستان فنی و حرفه ای سمیه آثار برتر دانش آموزان هنرستان های دخترانه آرهاشم، شهیده مهین دانشیان، نورالهدا، هنرستان های پسرانه ابوذر غفاری، غیردولتی دماوند، دبیرستان های شهید رهبر، شاهد خاتم الانبیا(ص)، دبیرستان پالایشگاه، نیایش، موعود، شاهد خدیجه کبری (س)، فدائیان اسلام ، حضرت معصومه (س)، نفیسه، فرزانگان، ملک الشعرای بهار، دبستان های پسرانه غیردولتی پالایشگاه 1 و 2، شاهده شهیده فرحناز بچاری، شاهد دوم مهر، ایمان، شهید فهمیده، جلال آل احمد، شهید یاسینی،ارونددر معرض دید عموم قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار