مدیر خبرگزاری پانا استان سمنان:

دانش آموز خبرنگاران پانا، باید صدای دانش‌آموزان یک جامعه باشند

سمنان (پانا) - مدیر خبرگزاری پانا استان سمنان با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه دانش آموز خبرنگاران پانا این است که صدای رسای دانش‌آموزان یک جامعه باشند، گفت: پانا تنها خبرگزاری اختصاصی برای دانش آموزان در ایران و حتی جهان است که این رسانه فعّال، به پوشش تمامی اخبار حوزه دانش آموزی و آموزش و پرورش توجه ویژه ای دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز خبرنگاران پانا، باید صدای دانش‌آموزان یک جامعه باشند

فاطمه زهرا تجلی، در حاشیه افتتاح دفتر خبرگزاری پانا شهرستان سمنان در گفت و گو با پانا خاطرنشان کرد: دانش آموز خبرنگاران پانا باید نماینده دانش آموزان یک جامعه بوده و اصلی ترین وظیفه آنها این است که صدای دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان و منطقه خود باشند؛ یعنی دغدغه ها، مطالبات و برنامه هایی که دارند را به نظر عموم مردم برسانند؛ چرا که اگر خبرنگاران پانا به درستی به کار خود عمل کنند، تصویر صحیحی از آموزش و پرورش در جامعه منعکس خواهد شد.

وی، برگزاری طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» در سطح مدارس استان را از مهم ترین برنامه های راهبردی جهت افزایش کیفیت آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه دانش آموزی و فرهنگیان عنوان کرد و افزود: خبرنگاران پانا باید همه مشکلات دانش‌آموزان را مدنظر داشته باشند و از پیگیری امورات خسته نشوند تا نتایج مناسبی را برای عموم مردم و جامعه دانش آموزی رقم بزنند.

مدیر خبرگزاری پانا استان سمنان، با ابراز خرسندی از ایجاد دفتر خبرگزاری پانا در شهرستان سمنان گفت: امیدواریم خبرنگاران ما در خبرگزاری پانا اخبار خوب و مثبتی را به استان و کشور مخابره کنند و فعالیت های این شهرستان را به نحو مطلوبی پوشش دهند.

تجلی در ادامه از راه اندازی دفتر خبرگزاری پانا در سایر شهرستان های استان خبرداد و گفت: با توجه به پتانسیل های استان در بحث خبری، باید استعدادهای نهفته خبری در سطح مدارس استان، شناسایی و به کارگیری شود.

وی با تایید اینکه کشورهای صاحب قدرت از رسانه ها به عنوان ابزار قدرت برای پیشبرد اهداف خود در جهان استفاده می کنند، افزود: سلاح قدرتمند کشورها در جنگ نرم همان تبلیغات و داشتن رسانه قوی برای اطلاع‌رسانی در سطح جهانی است و فرهنگ کشورهای بزرگ، بیشتر بر اثر قدرت رسانه آنها بر کشورهای کوچک‌تر تحمیل می‌شود.

مدیر خبرگزاری پانا استان سمنان، از حمایت سازمان دانش آموزی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان از قوی تر شدن حوزه خبر و اطلاع رسانی، اضافه کرد: در دنیای رسانه‌ای امروزی، باید کشور در زمینه اطلاع‌رسانی قوی و غنی باشد و یکی از بسترهای شکوفایی استعدادهای نوجوانان در زمینه اطلاع‌رسانی، خبرگزاری دانش‌آموزی پانا در مدارس است.

تجلی تصریح کرد: از آنجایی که اطلاع‌رسانی در دنیای کنونی، نقش بسزایی در قدرت و پیشبرد اهداف نظام‌های جهان ایفا می‌کند، اظهارکرد: آموزش و توجه خاص به دانش آموزان خبرنگار که بزرگترین سرمایه های آموزش وپرورش به شمار می آیند، نوید بخش اطلاع رسانی مطلوب در حوزه تعلیم و تربیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار