فرمانده مرزبانی فراجا:

طرح رعد در مرزهای کشور اجرا می‌شود؛ توقیف ۸۱ شناور و دستگیری ۱۴۵ قاچاقچی

تهران (پانا) - فرمانده مرزبانی فراجا از اجرای طرح رعد ۱۰ در مرزهای کشور خبر داد و گفت در اجرای این طرح بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ۸۱ فروند شناور توقیف و ۱۴۵ قاچاقچی دستگیر شدند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح رعد در مرزهای کشور اجرا می‌شود؛ توقیف ۸۱ شناور و دستگیری ۱۴۵ قاچاقچی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار احمد علی گودرزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات فرماندهی مرزبانی استان بوشهر اظهار کرد: از ۲۰ بهمن ماه طرح رعد ۱۰ در سراسر مرزهای کشور به مرحله اجرا درآمد و تاکنون ۸۱ فروند شناور حامل کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه فرماندهی مرزبانی با استفاده از تجهیزات نوین در اجرای طرح رعد ۱۰ اقدامات مقابله با قاچاق را تشدید کرد، افزود: در یک هفته گذشته بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اجرای طرح رعد ۱۰ در مرزهای کشور کشف شده است و در همین راستا در شبانه‌روز گذشته در استان هرمزگان و بوشهر دو میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروهای مرزبانی در عمق دریا از قاچاقچیان کشف شد.

سردار گودرزی با اشاره به عملیات گسترده‌ در دریا و دستگیری ۱۴۵ قاچاقچی گفت: در طرح رعد ۱۰ ضمن استفاده از نیروهای جوان و با تجربه از سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی که به دست توانای جوانان ایران اسلامی مانند رادارهای پیشرفته و دوربین‌های قوی برای پایش تصویری ساحل و عمق آب‌های سرزمینی و اقتصادی کشور ساخته، استفاده شده است.

وی با قدردانی از مشارکت مردم مرزنشین و ساحل‌نشین در اجرای مأموریت‌ها در برخورد با متخلفان از جمله قاچاقچیان، تصریح کرد: موفقیت‌های یاد شده در اجرای طرح رعد ۱۰ با مشارکت مرزنشینان انجام شد و با کسانی که پول‌های بادآورده و ناثواب به دست می‌آوردند، برخورد قاطع می‌شود.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به قاچاق تجهیزات و امکاناتی که برای جوانان و خانواده‌ها مضر است، گفت: در این راستا در اجرا این طرح ضمن کشف سیگارهای الکترونیکی خطرناک و مضر برای سیستم بدنی انسان‌ها، انواع اقلام غیر قابل استفاده به دست آمده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه مأموران مرزبانی در کنار مردم قرار دارند و برای جلب رضایت مردم و خداوند متعال اقدامات خود را تشدید می‌کنند، اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال اقدامات مرزبانی در برخورد با قاچاقچیان تشدید شده و این روند ادامه خواهد داشت.

فرمانده مرزبانی فراجا در خاتمه از الحاق شناورهای جدید به ناوگان مرزبانی خبر داد و بیان داشت: در این راستا شناورهای نیمه سنگین و سبک در اختیار دریابانی استان‌های جنوبی کشور قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار