یک مجری و برنامه‌ساز:

رشته علوم انسانی وابسته به قدرت تجزیه، تحلیل و خلاقیت دانش‌آموز است

تهران (پانا) - یک مجری و برنامه‌ساز، رشته علوم انسانی را رشته‌ای وابسته به قدرت تجزیه و تحلیل و خلاقیت دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رشته علوم انسانی وابسته به قدرت تجزیه، تحلیل و خلاقیت دانش‌آموز است

علیرضا خلیلی؛ مجری و برنامه ساز در حوزه نوجوان و فارغ‌التحصیل رشته عربی از دانشگاه تهران، در مورد علل جذابیت رشته علوم انسانی بیان کرد: «از نظر من یکی از علل جذابیت رشته انسانی، دور بودن از فرمول، قائده، آمار و .... است. رشته انسانی بیشتر فضاهای انتزاعی را در خود جای داده است و هر انسانی می تواند از دیدگاه و نظر خود به پاسخ سوالاتش برسد و طبق هر نظر راه های متنوعی وجود دارد.»

وی درباره پولساز بودن مشاغل رشته علوم انسانی عنوان کرد: «لزوما و همواره مشاغل پولساز در رشته انسانی وجود نداشته است. اما به دلیل گستردگی و وجود فضاهای گوناگون در این رشته و با توجه به اینکه هر کدام از رشته های مشاغل در جوامع امروزی جای پیشرفت و تامل زیادی دارند، می تواند خیلی پولساز باشد. اما در کل از نظر من این یک ذهنیت غلط است. افرادی که در یک زمینه و برای هدف مشخص خود می جنگند موفق خواهند شد و به بازار کار خوبی هم می رسند.»

خلیلی؛ با اشاره به باور غلط جامعه نسبت به حضور دانش آموزان ضعیف در رشته انسانی گفت: «قطعا این یک استدلال غلط و بی پایه و اساس است. لزوما دانش آموزانی که از لحاظ درسی ضعیف هستند به سراغ رشته انسانی نمی روند. این تصور اشتباه سال هاست که در کشور ما جا افتاده است. اما با گذشت زمان و حضور افراد موفق در این رشته، مردم دریافتند که لزوما این رشته را افراد عادی و ضعیف انتخاب نمی کنند. چیزی که در مبحث انتخاب رشته مهم است علاقه و توانایی است و اگر دانش آموزی علاقمند به رشته علوم انسانی باشد، با وجود تمام سختی ها موفق خواهد شد و بیشتر دانش آموزی باید به سراغ رشته انسانی بروند که از لحاظ قدرت تجزیه وتحلیل، حفظیات، تصمیم گیری در لحظه و خلاقیت و... برتری نسبی و خاصی نسبت به بقیه دانش آموزان داشته باشند.»

وی درباره سختی های رشته علوم انسانی خاطرنشان کرد: «هر رشته ای سختی های منحصر به فرد خودش را دارد و رشته انسانی هم از این قائله مستثنی نیست و از نظر من فهمیدن و درک تاریخ در تمامی مباحث درسی از دشواری‌های این رشته است. در واقع پی بردن به ماهیت تمامی دروس موجود در رشته انسانی حائز اهمیت و کمی دشوار است و همچنین دیدن جو دانشگاه هایی که رشته علوم انسانی در آن تدریس می شود و آشنایی بچه ها با اتمسفر مکان هایی به این صورت بسیار حائز اهمیت است.»

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار