برگزاری جشنواره هویت ملی کودکان ایرانی اسلامی نوآموزان شهرستان جاجرم

نوآموزان امروز، آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند

جاجرم (پانا)- جشنواره هویت ملی کودکان اسلامی ایرانی جاجرم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه ادارات کل، مدیراموزش و پرورش شهرستان جاجرم و معاونین آموزشی شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نوآموزان امروز، آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش در این جشنواره، ضمن تاکید بر اهمیت کودکستان ها، گفت: نوآموزان امروز، آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند و با توجه به اهمیت آموزش در دوران کودکی ؛ آشنایی نوآموزان با مولفه های هویت ضروری و الزامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: مقوله فرهنگ، عامل سازنده هویت فردی و اجتماعی یک جامعه و یک ملت در سیر تکاملی و تاریخی محسوب می شود و ایران نیز با داشتن سابقه طولانی و هویت واقعی، لازم است به تمامی نسل ها معرفی شود.

در ادامه بدخشان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تربیت تمام ساحتی از ماموریتهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و موضوع هویت و شناساندن مصادیق آن به کودکان از مباحث حائز اهمیت می باشد که در معاونت آموزش ابتدایی با حساسیت و دقت دنبال می شود.

وی با تأکید بر آموزش فرهنگ و هویت گذشتگان، آموزه‌های دین مبین اسلام، آداب ‌و رسوم و مناسبت‌ها و نمادهای دینی و ملی متناسب با سن نوآموزان و اجرای بازی‌های محلی، اظهارکرد: باید تلاش کنیم در مدارس و کودکستانها هویت ایرانی و اسلامی برای دانش‌آموزان نهادینه شود.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار