مروری بر سابقه جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر

تهران(پانا) - دانش‌آموز خبرنگار پانا مروری بر سابقه جشنواره بین المللی موسیقی فجر داشته است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مروری بر سابقه جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر

جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۶۳ و با نام اولیه «جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی» شکل گرفت و اولین دوره آن با شرکت ۲۰ گروه در تهران برگزار شد. پس از چهار سال یعنی در سال ۱۳۶۸ دوره پنجم آن با طراحی آرم و نشانه و نماد و با عنوان «پنجمین جشنواره موسیقی فجر» ادامه یافت.

در سال ۱۳۷۰ و در هفتمین دوره خود، این جشنواره برای اولین بار شکل بین‌المللی به خود گرفت و بخش «معرفی موسیقی ملل مسلمان» به آن اضافه شد.

امسال نیز اجراهایی متنوعی در بخش‌های ردیف دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین الملل، ارکسترال، پاپ، بانوان و سرود در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر حضور دارند.

ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، جدول اجراهای صحنه ای این دوره از جشنواره در پایتخت را با حضور گروه های موسیقی در بخش های ردیف دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین الملل، ارکسترال، پاپ، بانوان و سرود با ۸۷ اجرا در ۶۱ سانس منتشر کرده است.

تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، سالن کوشک باغ هنر و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان اجراهای این دوره از جشنواره هستند.

در بخش پاپ خوانندگان مشهوری از جمله آرون افشار، بهنام بانی، معین زندی، علی یاسینی، مصطفی راغب، میثم ابراهیمی، گرشا رضایی، رضا بهرام و... حضور دارند.

با پایان فراخوان دعوت از اصحاب رسانه برای حضور در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، ۸۷ رسانه داخلی و خارجی برای پوشش خبری این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کردند.

از این تعداد ۱۸ خبرگزاری، ۱۳ روزنامه، ۲۹ پایگاه خبری و تحلیلی، ۱۷ شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ۱۰ شبکه خارجی درخواست حضور داده‌اند. فعالیت مستمر رسانه‌ها و خبرنگاران در حوزه موسیقی از اولویت‌های ستاد سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بوده است.

سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار خواهد شد و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

همچنین فروش بلیت اجراهای سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از عصر روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در سامانه fajr38.com آغاز شده است.

دانش‌آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار