داور دومین جشنواره تئاتر درسی کشور:

فلسفه اصلی تئاتر درسی اجرا بر اساس امکانات کلاسی است

هرمزگان (پانا) -داور دومین جشنواره تئاتر درسی کشور گفت با برگزاری جشنواره‌های ملی، هویت تئاتر درسی در حال شکل‌گیری است و بهترین اثر تئاتر درسی کاری است که با همان امکاناتی برگزار شود که در کلاس درس موجود است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه اصلی تئاتر درسی اجرا بر اساس امکانات کلاسی است

وحید رضا قناعتیان در حاشیه برگزاری جشنواره ملی تئاتر درسی کشور گفت: دومین جشنواره ملی تئاتر درسی از 24 بهمن ماه به مدت دو روز در شهرستان میناب در حال برگزاری است.

وی افزود: در طی این دو روز شاهد اجرای گروه‌های دانش آموزی بودیم که به همراه مربیان خود، نماینده ای بودند از طرف دانش آموزان کل کشور یا حداقل نماینده شش هزار اثر از گروه های ارسال شده به جشنواره که با هم به رقابت می پردازند.

به گفته قناعتیان، باور برخی معلمان و مربیان بر این است که اگر از دکور و پیچیدگی هایی که یک نمایش های حرفه ای دارد را بکار گیرند می توانند اثر فاخرتری را ارائه دهند، ولی به نظر من بهترین تئاتر درسی کاری است که فقط با همان امکاناتی اجرا شود که در کلاس درس موجود است.

داور بخش فنی دومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور اضافه کرد: دانش آموزان به همراه معلمان خود، یکی از مفاهیم کلاس درسشان را در قالب نمایش در آورده بودند که به نوبه خود پیام آور جذابیت، خلاقیت و پویایی فراوانی برای دانش آموزان دارد و معلمان مفاهیم درسی را از طریق بازی‌های نمایشی و تئاتر در یک فضای متفاوت به بچه ها انتقال دهد.

قناعتیان اظهار کرد: با توجه به سابقه طولانی که جشنواره ملی تئاتر درسی در شهرستان میناب دارد و همچنین اجرای گسترده این طرح در کشور، هویت آن به تدریج در حال شکل گیری و بلوغ است و ما شاهد آثاری هستیم که به طور کامل می توان از آن به عنوان تئاتر درسی نام ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار