در گفتوگو با پانا مطرح شد:
فرسودگی مهمترین معضل ناایمنی مدارس شهر تهران است
تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایمنی 30 درصد از مدارس شهر تهران در وضعیت قرمز قرار دارد، عنوان کرد مهمترین معضل ناایمنی مدارس تهران، قرارگرفتن در بافتهای فرسوده است و شهرداری در این زمینه باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.
رحمتاله فیروزیپوربادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با پانا درباره ایمنی مدارس شهر تهران گفت: «بحث ایمنی مدارس مهم است چون با جان فرزندان این مرز و بوم سرو کار دارد. مهمترین موضوعی که درباره وضعیت ایمنی مدارس شهر تهران وجود دارد این است که این مدارس عمدتاً دچار فرسودگی شدهاند و این به معنی این است که سازمان نوسازی باید در کنار ساخت مدارس اهتمام جدی برای بازسازی این نوع مدارس داشته باشد.»
ایمنی ۳۰ درصد از مدارس تهران در وضعیت قرمز قرار دارد
وی افزود: «در این زمینه در کنار وزارت آموزش و پرورش سایر نهادها هم باید کمک کنند تا زودتر معضل ناایمنی مدارس در کل کشور حل شود. برای مثال در خبرها خواندهام که مدتی قبل سازمان مدیریت بحران تهران در یک طرحی حدود ۳۰ درصد از مدارس تهران را در وضعیت قرمز عنوان کرده بود.»
نوسازی مدارس مشکلاتش را شفاف با مجلس درمیان بگذارد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «برای اینکه سایر نهادها هم پای کار بیایند آموزش و پرورش باید همت کند و با همه نهادهای مرتبط رایزنی کند. مجلس و کمیسیون عمران مجلس هم در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت اما حوزه نوسازی مدارس باید مشکلاتش را شفاف و مشخص در کمیسیون مطرح کند تا ما هم بتوانیم کمک کنیم.»
وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای پیش روی آموزش و پرورش برای تأمین منابع مالی لازم برای نوسازی مدارس تبدیل به احسن کردن مدارس فرسوده است، گفت: «انتظار میرود شهرداری در این زمینه همکاری لازم و کامل را با آموزش و پرورش داشته باشد تا اگر فضاهای خوب و مناسبی برای تأمین مدارس جدید وجود دارد دانش آموزان مدارس فرسوده هرچه زودتر به آن فضا منتقل شوند.»
خیرین میتوانند جای خالی کمبودهای بودجه نوسازی مدارس را پر کنند
این عضو کمیسیون عمران مجلس درباره بودجه نوسازی مدارس گفت: «جزییات بودجه آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی میشود اما قاعدتاً با توجه به حجم نوسازی مدارس صرفاً بودجهای که تصویب میشود نمیتواند مؤثر باشد و نهادها و مؤسسات خیریه نیز باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.»
ارسال دیدگاه