ساعاتی قبل از آغاز لیگ برتر بیانیه های آتشین صادر می‌شود

تهران (پانا) - فقط در فوتبال ایران می بینیم که تیم‌های لیگ برتری، ساعاتی قبل از شروع مسابقه علیه یکدیگر بیانیه صادر می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۷۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ساعاتی قبل از آغاز لیگ برتر بیانیه های آتشین صادر می‌شود

باشگاه هایی که توهم فانتزیِ حرفه‌ای‌گری می زنند و مدام درباره فوتبال روز دنیا بحث می کنند، ساعاتی قبل از شروع یک مسابقه در لیگ برتر، بیانیه صادر نمی کنند.

باشگاه هایی که به دنبال یک فوتبال ساده و سالم هستند، چند ساعت قبل از یک مسابقه به تحرکات تیم مقابل توجه نمی کنند و سرشان به کار خودشان گرم می شود.

هیچ فوتبالی در دنیا سراغ نداریم و ندارید که تیم های حرفه ای با بیانیه و خلق واژه های عجیب، طلبکارانه به جنگ حریفان بروند. این اتفاقات تلخ و گزنده، فقط در فوتبال آماتور و نیم بند ما رخ می دهد. مگر میدان جنگ است که این گونه به مصاف حریفان می روید؟

این حکایتی است که پرسپولیس و استقلال ندارد، سپاهان، هوادار، گل گهر سیرجان و ... ندارد. هر باشگاهی که برای شخصیت خود احترام قائل است در درجه اول به تجهیز تیم، مسائل فنی و بالا بردن روحیه بازیکنانش می اندیشد.

صدور هر گونه بیاینه، پیش و پس از بازی های لیگ، مسلما نشانه ای از قدرت تیمی و انسجام گروهی نیست؛ این کارها نشانه ضعف است. جایگاه هیچ باشگاهی در فوتبال، فراتر از آنچه تعریف شده نیست اما در فوتبال ایران، هر کسی اول از همه به خودش حق می دهد. توهم پایمال شدن حق و حقوق پیش از اتفاقی که هنوز رخ نداده و چه تلخ است که بگوییم این همان فوتبالی است که کارشناسان آن، توقع صعود تیم ملی در جام جهانی را دارند، برای قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا نقشه ها می ریزند و غصه ناکامی های پیاپی تیم امید را می خورند.

این همان فوتبالی است که ناف آن را با شکست بریده اند؛ در داخل بر طبل اختلاف و درگیری می کوبند و به وقت رعایت منافع ملی در خارج، توهم اتحاد و همدلی می زنند!

خلاصه زمستان سرد و سخت امسال هم تمام می شود و می رود اما امیدواریم بهار فوتبال ایران سرانجام فرا برسد. چقدر دوست داریم دوباره، همه با هم نگوییم سالی که نکوست از بهارش پیداست...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار