رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ:

معابر تهران لغزنده است؛ رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ توصیه‌هایی به رانندگان برای تردد ایمن در روزهای برفی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
معابر تهران لغزنده است؛ رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند

سرهنگ علی اصغر شریفی درباره رانندگی خودروها در شرایط بارانی و برفی و البته لغزندگی معابر گفت: با توجه به ادامه بارش‌ها و نزولات آسمانی پلیس راهور فاتب به رانندگان عزیز توصیه می‌شود که در این شرایط به هیچ عنوان از موتورسیکلت برای ترددها استفاده نکنند.

وی افزود: تردد موتورسیکلت سواران برابر ماده ۱۶۹ آئین نامه راهور در سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است لذا به موتورسواران عزیز توصیه می‌شود از تردد و حرکت در معابر بویژه هنگام بارندگی بجهت ایمنی و حفظ جان خود پرهیز کنند.

سرهنگ شریفی گفت: موتورسیکلت دو چرخ دارد و به واسطه همین نسبت به دیگر وسایل نقلیه آسیب پذیرتر است و دلیل توصیه به عدم تردد و عدم حرکت در معابر و روزهای بارانی به این عزیزان نیز همین نکته است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگان خودوها نیز به چند توصیه مهم توجه داشته باشند؛ تیغه‌های برف پاک کن را تمیز و سالم نگه دارید چرا که این کار در روزهای بارانی عملکرد خود را نشان می‌دهد و اگر این برف پاک کن نتواند شیشه مقابل را به خوبی پاک و تمیز کند راننده در رانندگی و دید مقابل خود قطعاً دچار مشکل خواهد شد.

سرهنگ شریفی ادامه داد: رانندگان قبل از حرکت حتماً مخزن شیشه شوی خودرو را پر کنند و از سالم بودن آن مطمئن شده و همواره از سالم بودن سیستم بخاری خودرو در این فصل مطمئن شوند و قبل از حرکت نسبت به بازدید موارد ذکر شده اقدام کنند. رانندگان همچنین از سرعت و سبقت در معابر لغزنده حین بارش نزولات آسمانی پرهیز کردهه و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار