معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۸:

نمایشگاه اقوام یکی از ظرفیت‌های بزرگ تقویت هویت ملی فرزندان انقلاب است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۸، نمایشگاه اقوام در ۲۲ بهمن را یکی از ظرفیت‌های بزرگ تقویت هویت ملی فرزندان انقلاب دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۷۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه اقوام یکی از ظرفیت‌های بزرگ تقویت هویت ملی فرزندان انقلاب است

نسرین توکلی راد؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۸ که مسئولیت غرفه استان هرمزگان را در نمایشگاه اقوام بر عهده داشت، گفت: نمایشگاه اقوام با تمرکز بر دوره های پیش دبستانی و ابتدایی و با هدف شناخت دانش آموزان از قومیت های مختلف، توسط معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران شکل گرفته و برپا شده است.

توکلی گفت: این نمایشگاه به شکلی زیبا توسط همکاران فرهنگی و دانش آموزان در حال انجام است و آداب و رسوم و غذاهای محلی، صنایع دستی، پوشش - لباس و فرهنگ، شهدای شاخص در هر استان در غرفه ها به نمایش در آمده و تعبیه شده. صحنه هایی بسیار زیبا از همدلی، اتحاد، همراهی و همبستگی ملی را به تصویر کشیده است.

وی افزود: نمایشگاه اقوام در واقع یکی از ظرفیت های بزرگ تقویت هویت ملی فرزندان عزیز این انقلاب و این نظام است و ما باید با برنامه ریزی صحیح نظام های مهم فرهنگی- تمدنی و خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و زیست بوم های مختلف را ترویج و تبلیغ کنیم که این خود در تقویت هویت ملی، مذهبی و دینی فرزندان این آب و خاک اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در دوره پیش دبستانی برنامه ای تحت عنوان شناخت سنت‌ها، آداب و تمدن‌ها و در دوره ابتدایی برنامه دیگری تحت عنوان برنامه بوم دارد، افزود: برنامه درسی ملی ضمن اینکه به تقویت هویت ملی که فرمایش مقام معظم رهبری است تاکید می‌کند از خرده فرهنگ ها هم غفلت نکرده است.

توکلی ادامه داد: این نمایشگاه که در مسیر راهپیمایی ۲۲بهمن، بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از برنامه های تربیت تمام ساحتی است که در کنار ساحت اقتصادی و کارآفرینی دانش آموزان با درست کردن غذاهای محلی به این مقوله پرداختند. در کنار آن ساحت زیباشناختی است که مناظر چشم نواز و دیدنی را در این نمایشگاه شاهد بودیم. ساحت سیاسی - اعتقادی که با نماد تصاویر شهدای شاخص هر استان مشخص شده و در مجموع سعی ما بر آن بود که این نمایشگاه یک برنامه تلفیقی و کاملی را دربر بگیرد. ما در این نمایشگاه با حضور معلمان، دانش آموزان و والدین آنها در کنار یکدیگر شاهد اضلاع مختلف تربیتی این مجموعه هستیم.

معاون دوره ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در ادامه اظهار کرد: شعارما این است که فرزندان ما در محیطی شاد، بانشاط و پویا زندگی کنند و این هدف در این نمایشگاه تحقق یافته و شاهدیم که زندگی و پویایی در آن موج می‌زند. می خواهیم که در تمام لحظات مدارس پیش دبستان و ابتدایی ما چنین رویکردی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار