جو آرام و تردد روان در جاده‌های کشور

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
جو آرام و تردد روان در جاده‌های کشور

سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت:‌ گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور حاکی از تردد روان در اکثر جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور است. اما پیش‌بینی می‌شود که از عصر امروز شاهد افزایش حجم ترافیک در مسیر شمال به جنوب محورهایی مانند چالوس، هراز، فیروزکوه و ... باشیم. همچنین پیش‌بینی افزایش حجم ترافیک در آزادراه کرج - تهران، قزوین - کرج و رشت - قزوین نیز وجود دارد که در این خصوص تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌ها نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در جاده‌های کشور است و در حال حاضر مداخله جوی خاصی در جاده‌ها گزارش نشده است.

وی درباره میزان ترددهای جاده‌های نیز گفت:‌ براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های تردد شمار در ۲۴ ساعت گذشته، تردد در جاده‌های کشور نسبت به روز قبل‌تر خود ۹.۷ درصد کاهش داشته است. ساعت اوج تردد هم بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات چهار تا پنج انجام شده است. بیشترین تردد نیز به ترتیب از آزادراه کرج - قزوین، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه کرج - تهران و محور قرچک - ری انجام شده است.

شیرانی درباره محورهای دارای محدودیت تردد یا انسداد هم گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. دو محور ریگان - ایرانشهر و کیاسر - سمنان نیز به عنوان دو مسیر شریانی تا اطلاع بعدی مسدودند. علاوه بر این‌ها محورهای خوانسار - بوئین ، کوهرنگ - مسجد سلیمان (گردنه های چری، تاراز و شاه منصوری)، سروآباد- اورامانات (گردنه ژالانه)، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، محور جدید هشتگرد - طالقان، گنجنامه - تویسرکان و پونل - خلخال نیز تا اطلاع بعدی مسدودند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار