آغاز اردوهای تربیتی زیارت اولی‌ها در فارس

شیراز (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی استان فارس اردوهای فرهنگی و تربیتی را یکی از موثرترین شیوه‌های تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان دانست و گفت اردو بزرگترین کارگاه جهت آماده‌سازی دانش‌آموز برای زندگی اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۳۴۶۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اردوهای تربیتی زیارت اولی‌ها در فارس

مرتضی کریمی در خصوص «اعزام زیارت‌اولی‌ها به مشهد مقدس» ضمن گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی و شهدای والا مقام دانش آموز گفت: سازمان دانش‌آموزی استان فارس پس از برگزاری مدل‌های نوین اردوی هویتی، تشکیلاتی، راهیان پیشرفت و راویان پیشرفت اقدام به برگزاری اردوهای تربیتی نوجوانان حرم ویژه دانش‌آموزان زیارت اولی کرده است.

رییس سازمان دانش‌آموزی استان فارس ادامه داد: دانش‌آموزان دختر و پسر در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مخاطبان این اردوی زیارتی هستند و همچنین دانش‌آموزانی که تاکنون نتوانسته‌اند به مشهد مقدس مشرف شوند طی گزینش به این اردوی زیارتی اعزام خواهند شد.

کریمی در خصوص نحوه انتخاب دانش‌آموزان زیارت اولی عنوان کرد: سازمان دانش‌آموزی در این راستا ضمن انتشار فراخوان، فرآیندی را تعریف کرد تا از دانش‌آموزان برای حضور در این اردو دعوت شود. در ابتدا پویشی تحت عنوان «نامه‌ای به امام‌ مهربانی‌ها» آغاز شده که در قالب چند رسانه‌ای در گروه‌های سازمان دانش‌آموزی منتشر و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم.

وی افزود: در این فراخوان تاکید شده که این پیام‌ها به دست دانش‌آموزانی برسد که توفیق زیارت امام رضا(ع) را نداشته‌اند تا بتوانند با نوشتن نامه‌ای به امام رضا(ع) خواسته‌های خود را مطرح کنند؛ پس از آن نامه‌ها از طریق سازمان دانش‌آموزی صحت سنجی و در نهایت کارت دعوت برای این تعداد از دانش‌آموزان واجد شرایط ارسال می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر این، ستاد اردوی زیارت اولی‌ها با مدیریت سازمان دانش‌آموزی مناطق نیز، اقدام به شناسایی واجدین شرایط می‌کند.

دبیر ستاد اعزام اردوهای تربیتی زیارت اولی‌ها، هدف از اعزام کاروان نوجوانان حرم به مشهد مقدس را ارتقای مسئولیت‌پذیری، رشد فرهنگی و تربیتی، کشف استعدادها، رشد شخصیت‌ معنوی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست و گفت: در این اردوها شبکه‌سازی بین مربیان و متربیان در سراسر استان فارس اتفاق خواهد افتاد.

کریمی در ادامه از برگزاری جلسات کارشناسی به منظور اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به عتبات عالیات نیز خبر داد.

نخستین گروه از دانش‌آموزان زیارت اولی‌، شامل 120 نفر از دانش‌آموزان دختر سراسر استان فارس صبح امروز به مشهد مقدس اعزام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار