رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور:

حضور 5 هزار دانش‌آموز در مسابقات قهرمانی مدارس کشور

هرمزگان (پانا) - رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور گفت حدود 5 هزار دانش‌آموز دختر و پسر درگیر مسابقات قهرمانی مدارس کشور هستند که این ورزشکاران عصاره 3 میلیون دانش‌آموز شرکت‌کننده در مسابقات سطح مدارس است.

کد مطلب: ۱۳۴۶۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور 5 هزار دانش‌آموز در مسابقات قهرمانی مدارس کشور

حسین بابوئی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 16 میلیون دانش آموزی که در 125 هزار مدرسه کشور مشغول به تحصیل هستند، حدود سه میلیون نفر در سطح مدرسه دخیل در مسابقات آموزشگاهی بوده اند که در نهایت عصاره آن به حدود پنج هزار نفر در سطح کشور رسیده است.

وی افزود: مسابقات آموزشگاهی با نگاه عمیق و همراهی خوب وزیر آموزش و پرورش در حال گسترش و فراگیر شدن است و ورزش دانش آموزی محل شناسائی، تأمین و تربیت ورزشکار برای تیم های ملی کشور است.

به گفته بابوئی، استعدادیابی ورزشی توسط 33 هزار معلم تربیت بدنی در کشور در حال انجام است و جشنواره های ورزشی مدارس خاستگاه ظهور استعدادهای ورزشی در هر کشوری محسوب می شود و از این رو افزایش سرانه فضاهای ورزشی در کشور و همچنین رونق المپیادهای ورزشی اولویت کاری فدراسیون است.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور بیان کرد: از آنجایی که نفرات برتر این مسابقات، شالوده تیم ملی دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند، تمام تیم‌ها با قدرت وارد مسابقات شده اند و سرمربی تیم ملی جوانان کشور سطح مسابقات را بسیار مطلوب برشمردند.

بابوئی اضافه کرد: در پایان باید از میزبانی بسیار خوب استان هرمزگان قدردانی کنم که با این حجم بالای مهمانان ورزشی توانست مسابقات را به خوبی هدایت و برنامه ریزی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار