کارشناس قرآن، عترت و نماز شهرستان قرچک :

فرهنگ قرآنی، باید در سراسر جامعه توسعه پیدا کند

قرچک(پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز شهرستان قرچک، در حاشیه مراسم تجلیل از داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز شهرستان قرچک بر اهدای لوح تقدیر و حضور در مسابقات منطقه‌ای تاکید شد و بر قرآنی شدن جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ قرآنی، باید در سراسر جامعه توسعه پیدا کند

قربانعلی میرزایی، کارشناس مسئول قرآن،عترت و نماز درمورد ویژگی‌های انسان‌قرآنی در مراسم تجلیل از داوران مسابقات قرآنی در ایام دهه فجر گفت: رفتار و گفتار و کردار یک انسان باید نشان دهنده‌ قرآنی بودن او باشد؛ داشتن رفتار و گفتار و کردار خوب توفیق و سعادتی بزرگ است.

وی با اشاره بر آیه «المؤمِنُ‌کَالجَبَلُ‌الراسِخ» و توفیق حضور در سنگر قرآن گفت: عرصه قرآن نباید خالی باشد، چراکه بدون حضور ما دفاع امکان پذیر نیست؛ خداوند توفیق حضور در این سنگر را به هرکسی عطا نمی‌کند. توفیق زمانی مستمر و مستدام است که شکر آن به جا آورده شود.

میرزایی در ادامه گفت: جامعه‌ ما باید تبدیل به یک جامعه‌ی‌قرآنی بشود و فرهنگ قرآن در جامعه توسعه پیداکند تا علاوه بر افکار قرآنی،اعمال افراد نیز قرآنی بشود.

سپس با اشاره بر آیه«اِنَّ‌ اللّه‌ لا‌ یُضیعُ‌ اجر المُحسِنین»، گفت: خداوند حق کسی را ضایع نمی‌کند و توفیق را در مقابل اخلاص در کار و رفتار می‌دهد، همچنین طبق گفته‌ اهل‌بیت اگر به سمت قرآن سوق پیدا کنیم، به سمت امام زمان رفتی و اگر به سمت امام رفتی، به سمت قرآن رفته‌ایم.

میرزایی همچنین در آخر درباره برگزاری مسابقات گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در شهرستان قرچک باید همچون سال های گذشته ولی با کیفیت بهتری برگزار شود و در داوری بخش های پژوهشی و آوایی تمهیدات کامل تری صورت بگیرد؛ نحوه‌ انتخاب برگزیدگان در سه رتبه‌ اول، دوم و سوم است، ولی آنچه امسال مورد تاکید است اهدای لوح حضور دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات منطقه ای است.

خبرنگار دانش‌آموز: حنانه قدیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار