نشست اعضای منتخب تشکل‌های دانش‌آموزی خراسان‌رضوی با مشاور وزیر آموزش و پرورش

مشهد (پانا) - اعضای منتخب و نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی، بسیج و گروه‌های جهادی فعال با مشاور وزیر آموزش و پرورش در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با موضوعیت سند تحول بنیادین دیدار کردند.

کد مطلب: ۱۳۴۵۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست اعضای منتخب تشکل‌های دانش‌آموزی خراسان‌رضوی با مشاور وزیر آموزش و پرورش

علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش کشور ابتدا شنونده تمامی مطالبه‌‌ها و درخواست های نمایندگان دانش آموزان در این نشست بود؛ سپس با ضروری خواندن نقش هر دانش آموز عضو تشکل در تحقق سند تحول بنیادین عنوان کرد: هر مدرسه باید تصمیم‌ساز باشد، مهم ترین کنشگران مدارس دانش آموزان هستند و هر دانش آموز، در مدرسه‌ای که بر اساس سند تحول بنیادین پایه گذاری شده است، یک تصمیم ساز است. پس باید از این مدرسه که آخرین سنگر انقلاب اسلامی است حفاظت و پاسداری شود.

نمایندگان در ادامه جلسه مطالبات، سوالات و درخواست های خود را مطرح کردند.

رئیس کنگره دانش آموزی استانی بسیج طی اشاراتی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سند تحول بنیادین گفت: محتوای بسیاری از موارد و اندیشه های مطرح شده محتوایی نادرست و در چهارچوبی غلط است اما محتوای سند تحول بنیادین محتوایی کاملا منطقی و در راستای ایرانیت و اسلامیت کشور ما شکل گرفته است، اما زمانی که فرصت عمل به این موارد نه برای دانش آموزان و نه برای مسئولین فراهم است نمی‌توان رسالت اصلی این سند را به اتمام رساند.

وی با بیان مصادیقی از مشکلات که می‌توانست با وجود سند تحول بنیادین در جامعه به خصوص اجتماع دانش آموزی حل شود عنوان کرد: مطالبه‌ اصلی خود را آموزش این سند به دانش آموزان عضو تشکل ها و سپس تمامی دانش آموزان برای تحقق ایده ها و نظراتشان در این باره بنا کنید.

نماینده‌ سازمان دانش آموزی خراسان رضوی و مجلس دانش آموزی خراسان رضوی هم ضمن تشکر از فراهم کردن بسترهایی جهت رشد پژوهش و پژوهش محوری و تبلور حضور آموزش و پرورش در موضوعات اجتماعی در تشکل ها اظهار کرد: تربیت شدن برای میدان های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیازمند آموزش و پرورش است. آموزش و پرورشی که دانش آموز را با نهایت سختی به عمق کار ببرد از آینده‌ ای که با انتخاب یک شغل و رشته خواهد داشت اطمینان بدهد و سعی کند نقش هر دانش آموز را به عنوان یک کنشگر فعال و تاثیرگذار بر اطرافیان او به درک همگانی برساند‌.

نماینده‌ اتحادیه‌‌های انجمن اسلامی نیز با اشاره به بندهایی از سند تحول بنیادین عنوان کرد: یکی از مهم ترین نقش های آینده ساز برای دانش آموزان پذیرفتن مسئولیت در کارهای پرورشی است. اما زمانی که محدودیت های درسی، گاه عقیدتی و خانوادگی مانع پیشرفت در این حوزه می‌شوند دانش آموزان نیز از این حرفه کناره گیری می‌کنند.

وی راه حل اصلی این امر را که تمامی مدارس نیز خواستار آن هستند اختصاص زمان مخصوصی در هفته به فعالیت های مهم پرورشی دانست که می‌تواند در ارائه محتوای اصلی اینگونه کارها به دانش آموزان کمک کننده باشد.

همچنین نمایندگان دیگر تشکل های حاضر در این نشست با بیان مطالبه های خود در موضوعات مختلف نوجوانان و حفظ نقش آنها در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، پرورشی، سیاسی و... خواستار کمک مسئولان برای اجرای ایده های خود بودند.

پارسانیا در پایان گفت: تشکل های دانش آموزی می‌توانند مهم ترین هسته های تربیتی برای دانش آموزان باشند، پس هر تشکل باید تصمیم گیرنده برای کل نظام تعلیم و تربیت باشد که تنها راه مهمی که تحقق این امر را حاصل می‌کند، عمل است.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار