فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام:

باید سیره امام خمینی را به میان دانش‌آموزان ببریم

ایلام (پانا) - فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ ها و مناطق استان ایلام، گفت در شرایط امروز نیاز است سیره امام خمینی به میان دانش‌آموزان برده شود.

کد مطلب: ۱۳۴۵۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
باید سیره امام خمینی را به میان دانش‌آموزان ببریم

سردار جمال شاکرمی اظهار کرد: برای استفاده از همه ظرفیت‌ها، رسیدن به اهداف، رسیدن فهم واحد، رسیدگی به مشکلات و راه‌حل‌ها به تشکیل این جلسات نیاز داریم.

وی افزود: آموزش‌وپرورش هم دارای جایگاه رفیع و هم مأموریت الهی است و همان گونه که آغاز اسلام با خواندن بود، در گفتمان اسلامی نیز تعلیم‌وتربیت دارای جایگاه رفیعی است.

شاکرمی در ادامه گفت: دشمنان وقتی نتوانستند در صحنه‌های سخت و دوردست‌ها به داشته‌های ما دست پیدا کنند، به زحمات معلمان و نسل‌های آینده هجمه وارد کردند.

وی بیان کرد: برخی مشروطه را یک حرکت اجتماعی می‌دانند؛ ولی ناآرامی‌های اخیر را را انقلاب می‌نامند و دشمن با همه توان به میدان آمد و به دنبال هدفی بالاتر از مسائل مردمی بودند. در این شرایط است که معلمان باید به‌صورت ویژه روی دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند، ولی اگر همه کارها را انجام بدهیم؛ ولی فضای معنوی را در مدارس ایجاد نکنیم شکست می‌خوریم.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام خاطرنشان کرد: امام دارای سیره بودند، به لحاظ تربیتی سیره امام مانند سیره حضرت فاطمه معصومه (س) است که باید فرزند صالح و سرباز برای امام‌زمان تربیت کنیم و معلمان در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی یادآور شد: اگر شاهد حضور کاظمی‌ها، حاج‌قاسم‌ها و... در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس بودیم حاصل تربیت معلمان بود. نگاه جهادی شعار نیست؛ ولی در این مسئله باید دغدغه‌مند حرکت کنیم.

شاکرمی عنوان کرد: اگر آموزش‌وپرورش درست عمل کند، از بن‌بست‌ها عبور می‌کنیم و در غیر این صورت در مشکلات می‌مانیم و در راستای این مهم باید سیره تربیتی امام خمینی را به میان دانش آموزان ببریم.

وی در ادامه گفت: توان ما به‌اندازه ایمان و تعهد ماست که می‌تواند شگفتی‌ها را رقم بزند. همچنین باید در حوزه آموزش‌وپرورش لباس جهاد بپوشیم، صبر راهبردی و اعتماد به نصرت الهی داشته باشیم و ارزیابی دقیقی از کارکرد واحدهای آموزشی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار