با حضور جمعی از مسئولین آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز برگزار شد

آیین تجلیل از نفرات برتر جشنواره علمی پژوهشی ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز

شیراز (پانا) - آیین تجلیل از پژوهشگران منتخب کشوری و استانی مسابقات علمی پژوهشی به همت پژوهش‌سرای دکتر حسابی ناحیه 4 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از نفرات برتر جشنواره علمی پژوهشی ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز

در این آیین، نادر جوکار مدیر پژوهش‌سرای دکتر حسابی ناحیه 4 شیراز، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان، هدف از برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی را شناسایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه‌های مختلف و شکوفا کردن آن عنوان کرد و افزود: این پژوهشگران در آینده ای نه چندان دور به عنوان دانشمندان ایران، مسئولیت‌های کلان کشور را به عهده می‌گیرند و این مسابقات زمینه بارور شدن تخصص هر یک از این دانش‌آموزان در زمینه‌های مورد علاقه خواهد بود.

وی در رابطه با کسب مقام‌های برتر کشوری ناحیه 4 گفت: به کوشش مسولین این ناحیه و سایر همکاران در پژوهش‌سرای دکتر حسابی، این ناحیه 3 سال پی در پی بالاترین آمار کشوری و نیز در سطح استان را شاهد بوده ایم. در سال 1399_1400 مقام اول استانی و در سال 1401 مقام اول استانی را کسب کردیم که همه این افتخارات مرهون زحمات دانش آموزان، اولیا و همکاران و مربی آنها در پژوهشسرای دکتر حسابی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته از 85 دانش آموزی که در سطح استان مقام کشوری داشتند تعداد 30 نفر از آن‌ها مربوط به ناحیه 4 بودند و سال قبل از آن نیز از تعداد 80 دانش آموز مقام‌آور، تعداد 40 نفر مربوط به ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز بود.

محمدی، دیگر مدیر پژوهش‌سرای دکتر حسابی نیز گفت: این پژوهشسرا با وجود اینکه در منطقه محروم ناحیه 4 قرار گرفته است، اما استعدادهای خوبی در آن نهفته است که ما به شناسایی آنها پرداخته‌ایم. انجمن های علمی در 11 محور که در تمام روزهای هفته عصرها برگزار می‌شود را تشکیل داده ایم و بخشنامه ها به مدارس ارسال شده است و دانش آموزان طبق علاقه خود، با مراجعه به پژوهشسرا با علوم نوین آشنا می‌شوند و دانش آموزان انتخاب می‌شوند و به صورت تخصصی آموزش می‌بینند و در جشنواره ها شرکت می‌کنند و علاوه بر این همکاران ما با حضور در مدارس سعی در شناخت دانش آموزان دارند و آنها را به سمت پژوهشسرا سوق می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز در ادامه گفت: دانش‌آموزان باهوش و بسیار مستعد که به دنبال چرایی و علت کار هستند و فعالیت دانش آموزان در چندین رشته و کسب مقام کشوری نشانه توانمندی دانش آموزان این ناحیه است.

ناحیه 4 با داشته‌های خود که سرمایه علمی است حرفی برای گفتن دارد. همکاری دلسوزانه و صمیمانه همکاران در این ناحیه توام با تلاش دانش آموزان چنین نتایج درخشانی را رقم زد، شهربانو حاصلی با اشاره به این نکات، در ادامه خطاب به دانش‌آموزان مقام آور گفت: همانگونه سه سال پیاپی است که مقام آور در رشته‌های مختلف بودید از شما دختران و پسران بااستعداد می‌خواهم که این مسیر را با سرلوحه قرار دادن پژوهش‌های علمی ادامه دهید.

وی با اشاره به شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران ضمن گرامیداشت یاد و فعالیت‌های ارزنده وی در این عرصه گفت: قبل از اقدامات شهید تهرانی مقدم، موشک‌ها باید از روسیه وارد می‌شد اما با وجود تحریم‌ها، این دانشمندان توانستند انواع موشک‌ها را بسازند و کار آمریکا به جایی رسید که توانایی مقابله با ایران را ندارد.

حاصلی ادامه داد: برای بستن دهان یاوه گویان و ذهنیت پلید دشمنان، از شهر موشکی رونمایی شد و انصافا ترس دشمنان از ایران قوی و قدرتمند است که این قدرتمندی به واسطه شما فرزندان وطن امکان پذیر شده است، پس در همه عرصه‌ها این مطلب را به نمایش بگذارید و با داشته‌هایمان به همراه ذهن فهیم و برنامه ریزی دقیق و به جا شبهات را برطرف کنیم و با عنایت ائمه اطهار (ع) از موانع عبور کنیم چرا که جایگاه ناحیه 4 جایگاهی خاص و ویژه است.

حاصلی گفت: خواستن توانستن است و ما می‌توانیم این روند سکان اولی استان و کشور را سالیان سال با تلاش و همت از جانب شما فرزندان ایران زمین حفظ کنیم.

نگین شاهسونی یکی از دانش آموزان پایه نهم این ناحیه که حائز بیشترین مقام و رتبه در سطح استان و کشور در رشته‌های مختلف بود معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه ناحیه 4 توانست در بین تمامی شهرستان‌های فارس، موفق به کسب مقام اول شود گفت: من از اینکه دانش‌آموز این ناحیه هستم بسیار خوشحال هستم و با لطف خداوند و حمایت و راهنمایی‌های خانواده و استادان، موفق به کسب این مقام ها شده‌ام.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که برای آینده خود چه برنامه دارد گفت: من علاقمند به فعالیت در رشته سلول بنیادی هستم و به هم سن و سال‌های خودم و دانش‌آموزان علاقمند توصیه می‌کنم با تلاش و روحیه قوی در راه کسب علم قدم بردارند تا آینده ای درخشان را برای خود و کشور رقم بزنند.

در پایان این مراسم به مقام آوران ناحیه 4 در سطح استان و کشور در رشته‌های مختلف علمی و پژوهشی، لوح یادبود و هدایایی تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار