اسم کاری که آجورلو با استقلال کرد خدمت نیست

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال می‌گوید به سردار آجورلوها بگویید ۴۷ سال پیش که ایران برای آخرین بار بدون گل خورده قهرمان جام ملت ها شد او گلر اصلی تیم ملی بود و آپشن قرارداد تعصب بود.

کد مطلب: ۱۳۴۵۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اسم کاری که آجورلو با  استقلال کرد خدمت نیست

به گزارش خبرورزشی، منصور رشیدی، دروازه بان و مربی اسبق استقلال درباره عملکرد علیرضا رضایی و بحث داغ آپشن‌های قرارداد استقلالی‌ها اظهاراتی را مطرح کرد.

به نظر شما دروازه بان دوم استقلال در حد این تیم کار می کند؟

دروازه بان استقلال یک جوان آینده دار است اما چنین بازیکنی وقتی به میدان نمی رود چطور باید کسب تجربه کند؟ باید امثال رضایی را در بازی‌های ضعیف تر یا جام حذفی به میدان بفرستیم تا در چنین روزهایی از ناآمادگی آنها غافلگیر نشویم.

چه دلیلی دارد که بازیکنی در این سطح چنین اشتباهاتی را مرتکب شود؟

این یعنی اینکه دروازه بان درست آموزش ندیده! مربی دروازه‌بانان تیم به رضایی نگفته روی ضربه ایستگاهی باید کجا بایستد. این دروازه بان از مربی اش الفبای دروازه‌بانی را نیاموخته! مثلاً روی گل دوم مس کرمان دروازه‌بان استقلال فاصله‌اش با تیر دروازه و خط دروازه را درست رعایت نکرد. اینها همه موجب می شود وقتی گلر اصلی به هر دلیلی بازی نمی‌کند ما نفر دوم مطمئنی نداشته باشیم. در حالی که باید برعکس باشد.

بازی‌های استقلال در هفته‌های اخیر را چطور ارزیابی کرده اید؟

بعد از چند بازی افتضاح که استقلال هیچ شباهتی به خودش نداشت تیم در این دو بازی خوب کار کرد. خط‌هافبک و دفاع ما در هفته‌های قبل بد عمل می‌کردند ولی در این دو بازی همه تیم وظایفشان را به درستی انجام دادند. برای همین هم توانستیم ۷ گل بزنیم.

درباره حاشیه‌های پایان بازی، قبل و بعد از اتفاقات مربوط به اخراج ساپینتو چه صحبتی دارید؟

واقعاً زشت است که یک مربی جوان می آید و تخت سینه سرمربی حریف ضربه میزند. این آقا که قطعاً در آینده می خواهد سرمربی شود فردا چطور می‌خواهد با چند جوان کار کند! متاسفانه احترام کوچکتر و بزرگتری به هیچ وجه در فوتبال رعایت نمی شود.

این قبیل اتفاقات چه بازتابی در خارج از ایران دارد؟

قطعاً آنهایی که دنبال تخریب کشور ایران هستند با بزرگنمایی چنین اتفاقاتی فرهنگ ایران و ایرانی را زیر سوال می‌برند. کرمان که مهد تمدن است چرا باید محل وقوع چنین اتفاقاتی باشد؟

بازی با نفت مسجد سلیمان را چطور پیش بینی میکنید؟

امروز همه تیم‌ها جوانگرایی کرده اند و همه از اصول اولیه فوتبال خبر دارند. نمی‌توان گفت فلان تیم رده شانزدهم است و از پیش بازنده است. ممکن است همین تیم شانزدهم جدول یقه بالای جدولی‌ها را بگیرد. باید با احتیاط و تاکتیک درست جلوی این تیم به میدان رفت.

درباره بازیکنان استقلال و نفرات خط حمله صحبتی ندارید؟

مهدی قائدی واقعا در این دو بازی گذشته فوق ستاره تیم استقلال بود. من وقتی او در شرایط امروز نبود به شدت نسبت به عملکردش انتقاد داشتم اما حالا که فوق ستاره استقلال شده باید از او تعریف کند.

در روزهای اخیر درباره مفاد قرارداد بازیکنانی که در دوران مصطفی آجورلو با باشگاه تمدید کردند یا به این تیم پیوستند مطالبی مثل آپشن رضایت مدیرعامل، آپشن حق مسکن، آپشن قرار گرفتن در لیست ۱۸ نفره و امثال اینها منتشر شده که خیلی‌ها در این مورد صحبت می کنند. شما چه نظری دارید؟

واقعاً این اطلاعات مثل یک خنجر بر سینه پیشکسوتان فرود می‌آید. وقتی پیشکسوتانی که روزی روزگاری در استقلال و تیم ملی ایران می درخشیدند پول ندارند کرایه خانه شان را بدهند این مسائل را میشنوند غصه شان صد برابر می‌شود.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

من وقتی به تهران آمدم و عضو تاج شدم در گوشه امجدیه (ورزشگاه شهید شیرودی) یک اتاق، یک تخت و یک پتو تحویل گرفتم و تا مدت‌ها همان جا زندگی کردم و به تیم ملی رسیدم و بعد از مدتی به عنوان گلر تیم ملی در قهرمانی آخر ایران در جام ملتها از روز اول این بازی تا فینال درون دروازه تیم ملی ایستادم و تیم ایران با ۱۳ گل زده بدون گل خورده قهرمان شد. به سردار آجورلوها که این قراردادها را بستند بگویید ۴۷ سال پیش که ایران برای آخرین بار قهرمان آسیا شد من گلر اصلی تیم ملی بودم ولی آپشن قراردادم تعصب بود. آن زمان آپشن قرارداد بازیکنان تاج، بانک ملی، راه آهن، پرسپولیس و بقیه تعصب بود.

ذخیره شما در آن دوره از مسابقات جام ملتها چه کسی بود؟

آن زمان ناصر حجازی خدابیامرز آپاندیس‌اش را عمل کرده بود و اگر اشتباه نکنم بهرام مودت و رسول کربکندی ذخیره‌های من بودند. سرمربی مان هم حشمت مهاجرانی بود. واقعا از شنیدن و دیدن چنین اخباری غصه می خورم. اگر واقعا آجورلو این قراردادها را امضا کرده باید به او گفت با این کارش به استقلال خدمت نکرده بلکه اسم این کار یک چیز دیگر در حق استقلال و هوادارانش است که امروز اینطور دچار مشکلات مالی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار