بمناسبت روزآتش نشان :

رژه خودروهای آتش‎نشانی‎ در گرگان

خبرگزاری پانا: به مناسبت روز آتش‎نشانی‎ و ایمنی رژه خودروهای آتش‎نشانی به همراه نیروهای عملیاتی و مانور با هدف نشان دادن توانمندی‌ها و تجهیزات این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: خودروهای آتش‎نشانی مسیر میدان هزارجریبی تا میدان شهرداری را طی کردند.

این مراسم با حضور سرپرست شهرداری گرگان، مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری گلستان، اعضای شورا اسلامی شهر گرگان، معاونان و مسئولان شهرداری و مردم برگزار شد و ابراهیم کریمی سرپرست شهرداری گرگان با شاخه‌های گل از آنان استقبال کرد.در حال حاضر تعداد 5 ایستگاه آتش‎نشانی‎ در شهر گرگان فعال است.

سرپرست شهرداری گرگان در حاشیه این مراسم در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان گفت: در حال حاضر تعداد پنج ایستگاه در شهر گرگان فعال است.

ابراهیم کریمی با بیان اینکه هفت تیم چهار نفره عملیاتی به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند، اظهار داشت: به دلیل پوشش دادن حوادث و سوانح جاده‌ای در زمان افزایش ترافیک، یک ایستگاه سیار در بلوار ناهارخوران مستقر شده است.

نجات جان انسان‎ها مهمترین وظیفه سازمان آتش‌نشانی‎

وی با اشاره به وظایف سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: براساس ماده 2 اساسنامه سازمان آتش‎نشانی‎ها، نجات جان انسان‎ها، مهار و اطفا حریق و حفاظت از ثروت‎های ملی در مقابل آتش‎سوزی و عوارض و سوانح ناشی از آن، برنامه‌ریزی و تعیین خط‌مشی در امور مربوط به آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، آموزش‎های لازم در امور آتش‎نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف سازمان برای کارکنان و افراد خارج از سازمان طی برنامه‎های زمان‎بندی شده و ایجاد و توسعه ایستگاه‎های مورد نیاز و بهره‎برداری از آن‌ها از مهمترین وظایف سازمان آتش‎نشانی است.

سرپرست شهرداری گرگان نظارت بر عملیات موسسات و شرکت‎های دولتی و خصوصی سرویس‎دهنده امور آتش‎نشانی و خدمات ایمنی، انجام ترتیبات لازم برای مقابله و تمهیدات لازم برای کاهش آثار سوء ناشی از حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، نظارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی ساختمان‎ها و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان‎ها در مقابل سوانح گوناگون (زلزله، آتش‎سوزی، برق‌گرفتگی، سیل، بمباران‎های شیمیایی و اتمی و ...) را دیگر وظایف سازمان آتش‎نشانی دانست.

گروه عملیاتی اطفا حریق و گروه عملیاتی امداد و نجات آماده خدمت‎رسانی به شهروندان

کریمی با اشاره به وظایف تیم‎های عملیاتی سازمان که گروه عملیاتی اطفا حریق و گروه عملیاتی امداد و نجات اذعان داشت: وظایف گروه عملیاتی اطفا حریق، شرکت در حوادث اطفای انواع آتش‎سوزی‎ها شامل منازل مسکونی، اماکن تجاری، تولیدی، صنعتی، عمومی، آموزشی، اداری، خودرو، مناطق جنگلی و ... حوادث انفجار ناشی از انواع گازها اعم از گاز شهری، مایع، گازهای قابل انفجار و مخازن تحت فشار و ... است.

وی اضافه کرد: وظایف گروه عملیاتی امداد و نجات شرکت در حوادثی همچون مسمومیت و خفگی ناشی از نشتی گاز، حوادث مربوط به آسانسور (گیرکردن کابین، محبوس شدن و ...)، سقوط افراد به داخل چاه و ریزش دیواره چاه، گیرکردن افراد در ارتفاع، گیرکردن اعضای بدن در اشیا مختلف مانند چرخ گوشت و ...، گیر کردن پا بین پل‎های فلزی معابر، ریزش آوار، حوادث برق‌گرفتگی، گیر کردن انگشت در داخل انگشتر یا حلقه‎های فلزی، ورود جانوران وحشی و موذی (مار، عقرب و ...) به داخل محل زندگی افراد، حوادث شدید خودرویی و محبوس شدن افراد در داخل خودرو، غرق شدن افراد در استخرها، حوضچه‎ها، آب‌بندان‎ها، سدها و ...، آب‌گرفتگی اماکن و هرگونه حادثه‎ای که جان و مال افراد را تهدید می‎کند، است.

وی از شهروندان گرگانی درخواست کرد در صورت بروز هرگونه حادثه، با تلفن 125 سازمان آتش‎نشانی تماس گرفته تا نیروهای عملیاتی امداد و نجات سریعا به محل اعزام شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار