وزیر امور خارجه سوریه:

٢ ملت دوست و برادر سوریه و ایران در شادی و غم کنار هم هستند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به ابراز همدردی همتای ایرانی خود با دولت و ملت سوریه درپی وقوع زلزله مهیب در این کشور، یادآور شد دو ملت دوست و برادر سوریه و ایران همواره در شادی و غم کنار هم هستند.

کد مطلب: ۱۳۴۴۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
٢ ملت دوست و برادر سوریه و ایران در شادی و غم کنار هم هستند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دوشنبه شب در تماس تلفنی با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه، مراتب همدردی خود را با دولت و ملت سوریه به مناسبت وقوع زلزله مهیب در این کشور ابراز کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت و گوی تلفنی وقوع زلزله مهیب در کشور سوریه را که باعث کشته و زخمی شدن جمع زیادی از شهروندان سوری شده است را به دولت و ملت سوریه تسلیت گفت و از آمادگی کشورمان برای ارائه کمک های بشردوستانه به سوریه خبر داد.

امیرعبداللهیان همچنین مراتب همدردی و تسلیت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را نیز به دولت و ملت سوریه ابلاغ کرد.

ملتهای سوریه و ایران همواره در شادی و غم کنار هم هستند

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، ایران و سوریه را دو ملت دوست و برادر دانست که همواره در شادی‌ها و غم‌ها در کنار یکدیگر هستند.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین گزارشی از وضعیت مناطق زلزله‌زده و نیازمندی‌های کشورش را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند.

امیرعبداللهیان همچنین در تماس با سفیر کشورمان در دمشق و سرکنسول در حلب در جریان سلامت همکاران در حلب قرار گرفت و با اشاره به اقدام فوری به عمل آمده از سوی پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر برای اعزام تیم‌های پزشکی و امداد رسانی به مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه، بر هماهنگی و تسریع در امداد رسانی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار