سامانه جدید بارشی فردا وارد ایلام می‌شود

ایلام (پانا) - رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام اعلام کرد سامانه بارشی از اواسط وقت فردا وارد استان شده و تا اواخر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۴۴۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سامانه جدید بارشی فردا وارد ایلام می‌شود

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام از ورود سامانه بارشی از اواسط وقت فردا در استان خبر داد و گفت: این سامانه تا اواخر روز چهارشنبه ادامه دارد و دامنه پراکنش این سامانه ریزشی، کل مناطق استان را در بر می‌گیرد، اما در نواحی شمالی و شرقی شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

وی افزود: عمده ریزش‌های این سیستم به صورت باران و در ارتفاعات برف است و احتمال بارش برف در نواحی سردسیر در روز چهارشنبه وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ضمن اشاره به این که این سیستم جوی از میزان بارش متوسط و با سطح هشدار نارنجی برخوردار است اظهار کرد: باتوجه به شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

میهن پرست با اشاره به این که از روز سه شنبه تا پنجشنبه کاهش دما در استان رخ می‌دهد که منجر به تشکیل یخبندان صبحگاهی می‌شود اظهار کرد: احتمال نفوذ گرد و غبار از طرف بیابان‌های عراق طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به استان ایلام نیز دور از انتظار نیست.

وی در پایان گفت: به مردم و به ویژه کشاورزان توصیه می شود به علت افت دما تمهیدات لازم در خصوص مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و حفاظت از مزارع، باغات، مرکز پرورش دام و طیور، شیلات و زنبورستان‌ها انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار