نشست خبری فیلم سینمایی «کت چرمی» برگزار شد

حجازی: دغدغه ما آسیب‌های اجتماعی و مردم است

تهران (پانا) - نشست خبری فیلم سینمایی «کت چرمی» با حضور حسین میرزامحمدی (کارگردان)، کامران حجازی (تهیه‌کننده)، سارا حاتمی (بازیگر)، مسعود هاشمی نژاد (نویسنده)، آرمان فیاض (مدیر فیلمبرداری) در سالن کنفرانس پردیس ملت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
حجازی: دغدغه ما آسیب‌های اجتماعی و مردم است

در بخشی از این نشست حسین میرزامحمدی درباره دلیل ساخت این فیلم گفت: سال ۹۹ من فیلم کوتاهی داشتم که موضوع آن به پسربچه های بدسرپرست و بی سرپرست می پرداخت و در ادامه مستند خارج از محدوده را ساختم که رگه های کت چرمی از آنجا شکل گرفت.

وی ادامه داد: در فیلم کوتاه هایی که کار می‌کردم روایتگری و قصه‌گویی برایم مهم بود و تلاش داشتم تصویر را در درام مورد نظرم شکل دهم. نمی شود گفت ما به ازا ندارد و همه تحقیقات ما را در برمی گیرد.

در ادامه این نشست هاشمی نژاد نویسنده فیلم نامه این فیلم نیز اظهارکرد: تصمیم داشتیم قصه ای اجتماعی را برپایه عکس العمل ها بسازیم. عقیده من این است که فیلم درباره اندوه عیسی و مسائل اجتماعی است. باند مواد مخدر در فیلم بال هایی است که فیلم ما را کامل می کند وگرنه فیلم بیشتر درباره اندوه عیسی برای از دست دادن دخترش است. او قهرمان بزن بهادری نیست مثل خیلی از کلیشه ها بلکه قهرمانی مثل خیلی از افراد جامعه است که عمل قهرمانانه انجام می دهد.

میرزا محمدی با اشاره به این مطلب که جواد عزتی انتخاب اول او برای حضور در این فیلم بوده اظهار کرد: زمانی که ما به چنین فیلمی پرداختیم یعنی سال ۹۹ فیلم خورشید ساخته نشده بود و جواد عزتی گزینه اول ما بود.ما جلسات مختلفی با تهیه کننده و نویسنده برای بازیگران داشتیم. وقتی مشغول نگارش فیلمنامه بودیم ناخودآگاه برخی بازیگران را تصور کردیم و اکثر نقش ها را با همان انتخاب اول سراغشان رفتیم. جواد عزتی هم برای من فراتر از یک بازیگر است و مثل برادر کنار من بود خیلی در این مسیر کمک کرد.

حجازی همچنین درباره شباهت جواد عزتی در این فیلم با کاراکتر مرد بازنده گفت: به نظرم هیچ شباهتی ندارند و متفاوت هستند. شاید فضای قصه شبیه باشد ولی آقای عزتی بسیار متفاوت است آنجا نقش مرد ۶۰ ساله را دارد و اینجا ۴۵ ساله است.

وی درباره اینکه این فیلم رپورتاژی برای بهزیستی شده بود گفت: دغدغه ما آسیب های اجتماعی و مردم است. ما از بهزیستی کمک نخواستیم و آنها هم کمک نکردند ولی هر موضوعی درباره جایی یا نهادی ساخته می شود دلیل نیست که آنها کمک کرده باشند.

میرزا محمدی همچنین درباره شباهت قهرمان فیلم با قهرمان های مسعود کیمیایی گفت: کیمیایی بسیار استاد محترم است ولی من وامداری از او نداشتم فیلم های ایشان را دیدم ولی قهرمان ما با قهرمان هایی که آقای کیمیایی می سازند فاصله دارد.

در ادامه این نشست آرمان فیاض درباره همکاری در فیلم کن چرمی گفت: فیلمنامه را مطالعه کردم و به تدریج با کارگردان و کارهای او آشنا شدم. برای من چالش جالبی بودم چون تا به حال فیلمی به این اندازه روایتگر کار نکرده بودم. تمرکز فیلم در روایت بود و سخت است هم روایت کنید هم زیبا باشید و هم صاحب لحن بصری.

میرزا محمدی همچنین به حضور مهدویان در فیلم اشاره کرد و افزود: روحیه ای در پروژه ما وجود دارد که هرکسی که به تیم ما اضافه شد برای ما آورده ای داشت. مهدویان شاید زبان روایتگری و تصویری اش با فیلم من متفاوت باشد اما به شدت نکته های درستی را در زمان فیلمبرداری و در مرحله تدوین به ما گفت. او سینما را می شناسد و من حتما می خواستم از کمکش استفاده کنم و در پست پروداکشن ایده های خوبی داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار