مدارس کانکسی کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری می‌شوند

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز این استان تا مهرماه ۱۴۰۲ جمع‌آوری می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۴۳۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس کانکسی کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری می‌شوند

حسنعلی عزت خواه در نشست با خبرنگاران، عنوان کرد: در راستای اهداف بازگشت به تحصیل، اقداماتی محقق و پوشش ۴۵٠ نفر در سال جاری انجام شد.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، ۷۵۹ مدرسه در استان داشتیم، عنوان کرد: این تعداد در حال حاضر به سه هزار و ۱٠ مدرسه رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مهم در حالی محقق شده که ۸٠٠ مدرسه زیر ۱٠ دانش آموزی در استان با هدف توسعه عدالت آموزشی داریم.

عزت خواه تصریح کرد: تعداد معلمان قبل از انقلاب یک هزار و ۶۶۴ نفر بوده که در سال جاری به تعداد ۱۴ هزار نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کلاس‌های درس استان از یک هزار و ۸۹۵ کلاس پیش از انقلاب به ۹ هزار و ۳۴۱ کلاس درس رسیده است، ادامه داد: همچنین شروع ساخت ۳۳ مدرسه در استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی در دولت محقق شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جمع آوری ۳۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۵ نفر دانش آموز استان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴٠۲ نیز برنامه ریزی شده است. با همکاری و مشارکت بنیاد برکت مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز استان کهگیلویه و بویراحمد تا مهرماه ۱۴۰۲ جمع‌آوری می‌شوند.

عزت خواه از تخصیص ۷٠ میلیارد تومان برای توسعه تجهیزاتی در بخش‌های مختلف خبر داد و تاکید کرد: ۳٠ میلیارد تومان نیز مشارکت خیرین در پروژه‌های استان در سال جاری بود.

وی به حمایت مدارس ابتدایی در طرح تغذیه رایگان اشاره و اظهار کرد: این طرح با تزریق اعتبار به مدارس انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از موفقیت‌های گسترده در بخش آموزش متوسطه خبر داد و گفت: کسب رتبه‌های برتر کنکور و رتبه‌های زیر ۱٠٠٠، کسب رتبه چهارم پروژه مهر، توسعه ظرفیت رشته ریاضی و کاهش تراکم برخی رشته‌ها محقق شد.

عزت خواه افزود: خوشبختانه در محورهای فعالیت «سمپادی» رتبه‌ها و جوایز مختلفی توسط دانش آموزان استان کسب شد.

وی بیان کرد: دانش آموزان مدارس استثنایی استان نیز ۲۳ رتبه کشوری را در سطوح مختلف کشور کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار