برف و باران، میهمانان خوش نشین استان چهارمحال و بختیاری

فارسان (پانا) - مردم استان چهارمحال و بختیاری در زمستان امسال شاهد بارش‌های بی‌نظیری از برف و باران در سطح استان بودند که این حجم از بارش طی سال‌های اخیر کم‌سابقه بوده است.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برف و باران، میهمانان خوش نشین استان چهارمحال و بختیاری

زمستان ۱۴۰۱ برای مردم استان،بارش های فراوانی را به ارمغان آورد و استان را سفیدپوش کرد. عمده این بارش ها در شهرستان کوهرنگ مشاهده شده است.

چشمه کوهرنگ که سال گذشته به دلیل خشکسالی و انتقال آب خشک شد، امسال با بارش برف جانی دوباره گرفت و طنین تلاطم امواجش، بار دیگر در میان کوه های سربه فلک کشیده زردکوه، به طبیعت برای تداوم حیات امید بخشید.

از دوشنبه دهم بهمن ماه یک سامانه بارشی فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده و تمامی شهرستان ها را در برگرفته است. شدت این سامانه بارشی در شهرستان کوهرنگ بوده و تاکنون ارتفاع برف در این شهرستان به ۱۹۰ سانتی متر رسیده است. به گفته کارشناسان هواشناسی، این سامانه روز جمعه استان را ترک خواهد کرد.

سقوط بهمن در گردنه تاراز کوهرنگ

گرچه بارش برف لبخند را به لبان، امید را به دل ها و خوشحالی ها را به وجود مردم استان هدیه کرد، اما مشکلات و محدودیت هایی را هم طی این چند روز به همراه داشت. سقوط بهمن در گردنه تاراز سه تن از کارکنان راهداری که مشغول برف روبی این محور بودند را گرفتار کرد که البته با کمک دیگر نیروهای راهداری نجات پیدا کردند و به بیمارستان منتقل شدند. کولاک برف در جاده ها، تردد خودروها را با مشکل مواجه کرد و همچنین مدارس استان نیز به دلیل بارش برف تعطیل شدند.

زمستان های سخت،زیباترین بهار ها را به همراه دارند

مردم استان چهارمحال و بختیاری به ویژه کشاورزان امیدوارند که بارش های امسال، گوشه ای از خشکسالی های اخیر را جبران کند؛ سال آینده سال پربرکتی باشد و کشاورزی و محصولات زراعی آنها ثمرات مطلوبی را داشته باشد.

دانش آموز خبرنگار :حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار