معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

150 هزار دانش‌آموز در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند

تهران (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت در تمام مناطق آموزشی کشور مساجد جداگانه برای دانش‌آموزان دختر و پسر جهت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اختصاص یافته که با احتساب 100 نفر در هر مسجد در مجموع 150 هزار دانش‌آموز در مراسم اعتکاف امسال حضور می‌یابند.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
150 هزار دانش‌آموز در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند

اصغر باقرزاده در حاشیه آیین گلبانگ انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ثبت نام متمرکز برای اعتکاف وجود نداشت، اظهار کرد:‌ تمام 740 منطقه آموزشی به طور خودجوش در سراسر کشور با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و بقیه نهادهایی که در عرصه اعتکاف فعال هستند، یک مسجد به دانش‌آموزان دختر و یک مسجد نیز به دانش‌آموزان پسر در مراسم اعتکاف امسال اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی مناطق با توجه به جمعیت دانش‌آموزان بیش از یک مسجد اختصاص داده شده است. برای مثال؛ در شهر اصفهان حدود 10 مسجد به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص پیدا کرده است.

باقرزاده افزود: به طور میانگین اگر هر مسجد را 100 نفر در نظر بگیریم در مجموع 150 هزار دانش‌آموز در مراسم معنوی اعتکاف حضور می‌یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمتر از برگزاری اعتکاف، داشتن برنامه مناسب برای دانش‌آموزان است، گفت:‌ توصیه ما این است که برنامه‌های متناسب با دانش‌آموزان از حیث مسائل معنوی، سخنرانی‌ها و دعاها تنظیم و طراحی شود.

وی ابراز کرد: بنابراین درخواست کردیم تا مربیانی که به کار گرفته می‌شوند، مربیان متخصص کار دانش‌آموزی باشند که بتوانند یک فرآیند دلچسبی برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

باقرزاده اظهار کرد: نکته بعدی این است که بخشی از زمان‌های مراسم اعتکاف دانش‌آموزی به گفت‌وگو و پرسش و پاسخ اختصاص داده می‌شود. بچه‌ها سرشار از سوال، شبهه و حتی می‌شود گفت مسائل فکری و اعتقای هستند.

وی افزود: در آینجا تلاش کرده‌ایم از افرادی که متخصص مسائل روز هستند استفاده کنیم و به صورت گعده‌های دورهمی در اوقات فراوانی که وجود دارد با دانش‌آموزان به گفت‌وگو نشسته و جلسات پرسش و پاسخ را برگزار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عمده دانش‌آموزان معتکف از مقطع متوسطه دوم هستند، خاطرنشان کرد: ثبت نام از دانش‌آموزان را استان‌ها خودشان انجام داده‌اند و دانش‌آموزان با مراجعه به مدیر و معاون پرورشی مدرسه و یا با استفاده از لینک‌هایی که در شبکه اجتماعی شاد قرار داشت، اقثدام به ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از جمعه شب باید در مساجد پذیرش شوند، افزود:‌ هزینه‌های دریافتی از دانش‌آموزان نیز بسیار حداقلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار