رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد:

افتتاح اورژانس جامع بیمارستان کوثر در دهه فجر

سمنان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افتتاح اورژانس مرجع کوثر با مساحت 3 هزار و 700 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان و بر پایه رعایت پدافند غیرعامل در دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اورژانس جامع بیمارستان کوثر در دهه فجر

کامران قدس، در نشست خبری در سالن اجتماعات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با بیان اینکه اورژانس سمنان ظرفیتی برای منطقه است که امکان ارائه خدمات در بخش‌های مختلف و در شرایط بحرانی دارد، گفت: اورژانس مرجع از لحاظ وسعت و به روز بودن منحصر به فرد است؛ چرا که در این اورژانس، از فضای آلودگی زدایی استفاده شده است.

وی همچنین از افتتاح 4 خانه بهداشت در شهرستان دامغان خبر داد و بیان کرد: خانه های بهداشت در روستاهای فرات، حلاجی، بادله کوه و دولت‌آباد با حضور وزیر بهداشت در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه ساختمان مرکز درمان سرطان در سمنان آماده شده است، گفت: مرکز جامع سرطان یک مرکز شهری نیست؛ بلکه بین المللی است و با حضور ریاست جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید. تجهیز این مرکز برای راه اندازی کامل در دستور کار بوده و دستگاه‌های تصویربرداری و پرتودرمانی برای این مرکز در دست تجهیز هستند.

قدس، از تکمیل مرکز سوختگی مجموعه درمانی کوثر سمنان نیز خبر داد و ابراز کرد: دستگاه نشان‌دهنده عمق سوختگی برای این بخش خریداری و در حال انتقال به سمنان است که می‌تواند از این پس به خدمت مردم استان در بیاید؛ البته باید کادر درمان متخصص برای فعالیت در این بخش نیز تامین شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این مرکزها مردم استان را از سفرهای بیهوده و پرهزینه به تهران، مشهد و مازندران بی نیاز می‌سازد، بیان کرد: تأمین کادر متخصص و درمانگر برای این بخش‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه برای تامین سلامت جامعه باید بخش‌های مختلف همراهی کرده و پای کار باشند، خاطرنشان کرد: 470 هزار نفر در 6 شهرستان سمنان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، گرمسار و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هستند، گفت: در یکسال اخیر 220 هزار نفر به کیلینیک‌های دانشگاه مراجعه داشته، 17 هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های دانشگاه صورت گرفته ‌و چهار هزار و 700 زایمان در مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان انجام شد.

قدس با عنوان این مطلب که در حال حاضر کرونا در سطح استان در حال کنترل است، گفت: 63 هزار فرد مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان شناسایی شد، 51 هزار کرونایی، درمان سرپایی دریافت کردند، 12 هزار نفر بستری شدند و در این مدت یک هزار و 300 نفر فوت کردند.

وی با اشاره به اشغال 56 درصدی تخت‌های بیمارستان های دانشگاه، اظهار کرد: 30 پایگاه شهری و بین‌شهری و یک پایگاه هوایی اورژانس در سطح استان فعالیت می‌کنند. البته میانگین رسیدن عوامل اورژانس به بیمار صحنه حادثه در استان سمنان نسبت به میانگین کشوری نیز وضعیتی مطلوب دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه طبق استاندارد، هر 30 کیلومتر باید یک پایگاه اورژانس داشته باشد و برای جبران نبود پایگاه در برخی مناطق، از ظرفیت بالگرد اورژانس استفاده می‌شود، تصریح کرد: هر بالگرد اورژانس، مجاز به طی 90 کیلومتر مسیر رفت و 90 کیلومتر مسیر برگشت است و بیش از این مسیر به دلیل محدودیت سوخت امکان طی مسیر ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار