معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

آخرین وضعیت تفاهم شهرداری تهران با ارتش درباره پادگان 06

تهران (پانا) - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درخصوص آخرین وضعیت پادگان 06 توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت تفاهم شهرداری تهران با ارتش درباره پادگان 06

حسین نظری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به آخرین وضعیت تفاهم شهرداری تهران و ارتش درخصوص پادگان 06 گفت: «این موضوع هنوز در حال مذاکره با ارتش است و رایزنی‌های اولیه انجام شده است.»

وی ادامه داد: «جلسه‌ای با حضور شهردار، معاون شهرسازی و.. داشتیم و توافقات اولیه انجام شد. نظر ارتش درخصوص این پادگان همکاری و تعامل با شهرداری است اما هنوز جمع‌بندی نهایی انجام نشده و مراحل قانونی طی نشده است. بنابراین نمی‌توان درخصوص جزئیات آن اطلاع‌رسانی کرد.»

مدتی پیش شهردار تهران در جریان کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن‌سازی در تهران با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که در موضوع تفاهم با نهادها انجام شد، موضوع پادگان‌ها بود، بیان کرد: تفاهم پادگان جی تمام و عملیات اجرایی آن شروع شده و در جنگ افزارسازی تفاهم انجام و قدر السهم‌ها مشخص و پروانه‌ها صادر شد؛ در تفاهم ۰۶ نیز قدرالسهم‌ها معلوم و در تفاهم دوشان تپه نیز موارد مشخص شد. همچنین با بنیاد مستضعفان تفاهم کردیم و با ستاد اجرایی مقدمه تفاهم را داشتیم و با سپاه، فراجا و تامین اجتماعی نیز مذاکراتی را انجام داده‌ایم.

همچنین شهردار تهران مردادماه امسال با حضور در پادگان 06 گفته بود: نگاه کلی به پادگان 06 این است که با توجه به ارزش‌های میراثی آن به صورت یکپارچه کل واحد حفظ و صیانت شود. به‌طوری که بازآفرینی آن بتواند امکان و شرایطی را ایجاد کند که هم تنفسگاهی را برای شهروندان به وجود بیاورد و هم میراث گذشته را در منظر امروز و آینده شهروندان قرار دهد تا بتوانند نهایت استفاده را از این ظرفیت ها ببرند.

زاکانی در ادامه درخصوص تعیین قدرالسهم‌ها درباره پادگان ۰۶ توضیح داد: این مساله باید در حوزه کارشناسی و با توجه به نحوه بهره‌برداری از مجموعه شکل بگیرد و اساس کار توجه به منافع و مصالح شهر و توجه و دقت در صیانت از این میراث گران‌بها و در اختیار علاقمندان قرار دادن آن است اما کم و کیف آن از طریق چارچوب‌های قانونی تعیین می‌شود. حضور امروز فقط به منظور عملیاتی کردن این مسیر است و در تسریع آن هیچ یک از طرفین دچار تردید نیستند.

درحالی مدیران شهری می‌گویند هنوز توافق‌های نهایی برای ایجاد بوستان ارتش در پادگان 06 انجام نشده که در لایحه بودجه 1402 شهرداری تهران برای احداث بوستان 06، 14 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار