مخبر:

دولت مصمم است تا مشکلات مردم منطقه زلزله‌زده حل شود

تا ۴۸ ساعت آینده مشکلات زلزله‌زدگان به حداقل می‌رسد

تهران (پانا) - معاون اول رییس‌جمهوری گفت دولت نیز مصمم است تا مشکلات مردم منطقه زلزله‌زده حل و در حد مقدورات جبران شود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
دولت مصمم است تا مشکلات مردم منطقه زلزله‌زده حل شود

به گزارش ایرنا، محمد مخبر عصر سه‌شنبه پس از بازدید از مناطق زلزله زده شهرهای خوی و فیرورق با ابراز ناراحتی از وقوع زلزله و تخریب برخی منازل مسکونی مردم اظهار کرد: زلزله‌های پشت سر، باعث ناراحتی مردم و ویران شدن خانه‌های شهر و روستاهای منطقه شده است.

وی ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده گفت: از دست دادن سه نفر از هموطنانمان در زلزله شهر خوی و فیرورق و آسیب دیدن بسیاری از هموطنان اتفاق تلخی است که باعث ناراحتی همه ما است.

مخبر اضافه کرد: خدا را شاکریم که در مقابل این حجم از زلزله متداول، خسارت جانی کم بوده و به یاری خداوند، دولت نیز مصمم است تا مشکلات مردم منطقه زلزله زده به زود حل و در حد مقدورات جبران شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به توجه دولت به این منطقه زلزله زده افزود: دولت کارهای خوبی را در این منطقه انجام دده است و سپاه پاسداران، بسیج، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان نیز همگی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مخبر با اشاره به بازدید میدانی خود از مشکلات مردم آسیب دیده تاکید کرد: مشکلات بخش قابل توجهی از منطقه حل شده و بین آنان چادر، پتو و امکانات گرمایشی توزیع شده اما در کنار آن هنوز بخشی از منطقه نیازمند توجهات بیشتر است که دلیل آن توزیع نامناسب اقلام مورد نیاز بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر توزیع اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده با یک برنامه سازمان‌دهی شده و منسجم‌تری صورت می‌گرفت مسلما رضایت‌مندتر بود.

مخبر با اشاره به درخواست‌های مردمی گفت: اکنون نگرانی مردم بازسازی خانه‌هایشان است چون خسارت بسیاری دیده‌اند و استانداری نیز در حال جمع بندی این مشکلات در راستای حل موانع در جهت اهدا کمک بلاعوض و تسهیلات است.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شنبه هشتم بهمن ماه شهرستان خوی و فیرورق در استان آذربایجان غربی را لرزاند و ضمن ایجادمصدومیت و خسارات جانی، سبب آسیب به واحدهای مسکونی در روستاهای این شهرستان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار