وزیر آموزش و پرورش:

روزانه 2 و نیم کلاس درس توسط خیرین ساخته می‌شود

فرهنگ کار خیر باید نشر داده شود و به درون مدرسه برود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از ۱۰ مستند خیرین مدرسه‌ساز گفت فرهنگ کار خیر باید نشر داده شود و به درون مدرسه برود تا دانش‌آموزان به تدریج جایگزین خیرین عزیزی شوند که امروز چشم از دنیا فرو بسته‌اند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
روزانه 2 و نیم کلاس درس توسط خیرین ساخته می‌شود

یوسف نوری با گرامی‌داشت یاد جانباختگان زلزله اسفناک شهرستان خوی، اظهار کرد: امروز روز بسیار مبارکی است که مصادف شده با ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، همچنین در آستانه ولادت حضرت علی(ع) و آغاز ایام‌الله دهه فجر قرار داریم. امیدواریم در این روز مبارک با همت خیرین و مردم، مشکلات مردم عزیز زلزله زده خوی برطرف شود.

وی ادامه داد: شبی که زلزله آمده بود قبل از اطلاع‌رسانی روابط عمومی به بنده یکی از خیرین تماس گرفت و گفت مردم هرچه می‌خواهند برایشان ارسال می‌کنیم، اقدامی شایسته و سریع که جای تقدیر و تشکر دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعهدات اخیر خیرین مدرسه‌ساز افزود: اتفاقات عجیبی رخ داده که بسبار حائز اهمیت است، چند وقت گذشته که در اصفهان و در خدمت آقای قفلی و خیرین مدرسه‌ساز آن استان بودیم، آن عزیزان هزار و صد میلیارد تومان تعهد کردند، یعنی اگر تا سال گذشته روزانه یک کلاس توسط خیرین احداث می‌شد، امسال این عدد به ۲.۵ کلاس در روز رسیده است. همچنین در استان هرمزگان نیز خیرین عزیز ۷۰۰ میلیار تومان تعهد کردند که بازهم جای تقدیر و قدردانی دارد.

نوری با بیان اینکه در سیره امام جواد(ع) تسریع کار خیر و انفاق در اولویت قرار دارد و پس از آن موقعیت شناسی مدنظر قرار گرفته، گفت: ما اگر از شما خیرین تشکر می‌کنیم در واقع مقام خودمان را بالا برده‌ایم، مقام انسانی را بالا برده‌ایم، چون از انجام کاری تربیتی تقدیر کرده‌ایم.

این عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به اینکه کار خیرین مدرسه‌ساز دو وجهه دارد، عنوان کرد: یک وجهه آن فیزیکی است که مربوط به ساخت و ساز و احداث مدرسه می‌شود و وجهه دوم آن مباحث تربیتی و فرهنگی است. در وجهه دوم دانش‌آموز در مکانی درس خوانده که شخصی از جیب خود هزینه کرده و مدرسه ساخته، یعنی ازخودگذشتگی، انفاق و ایثار را تکثیر کرده و این مهم است.

نوری افزود: سند تحول بنیادین در راهکار جدید خود به وجهه دوم اشاره داشته و تاکید می‌کند تا زمینه گسترش آن را فراهم شود که زمینه گسترش آن گفتمان‌سازی است.

وی تاکید کرد: فرهنگ کار خیر باید نشر داده شود و به درون مدرسه برود تا دانش‌آموزان به تدریج جایگزین خیرین عزیزی شوند که امروز در میان ما نیستند. از همه عزیزانی که برای گفتمان سازی و ترویج کار خیر تلاش می‌کنند نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار