یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

چرا مرمت ساختمان حسن‌آباد متوقف است

تهران (پانا) - رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران درباره توقف مرمت میدان حسن‌آباد بعد از تکمیل پوسته بیرونی ساختمان قدیمی این میدان توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
چرا مرمت ساختمان حسن‌آباد متوقف است

سید احمد علوی در گفت‌‌وگو با پانا درباره مرمت پوسته میدان حسن‌آباد بعد از آتش سوزی، اظهار کرد: «در مورد این موضوع خود شهرداری حتما اطلاع رسانی خواهد کرد اما طبق اطلاعاتی که به من داده شد، پیمانکار بعد از حادثه رفع خطر کرده است.»

وی افزود: «جداره بیرونی ترمیم و ساخته شده است اما جداره داخل متوقف شده است. در مورد ادامه روند کار نیاز به طرح بازسازی و تعیین تیم اجرایی دارد. تخصیص ردیف اعتباری برای مرمت و بازسازی را نیز در شورا پیگیری خواهیم کرد.»

پیروز حناچی، شهردار وقت تهران در خرداد ماه سال 1400 دراین خصوص به رسانه‌ها گفته بود: «نمای میدان حسن‌آباد بعد از آتش‌سوزی بازسازی شده، ولی پلاک پشتی که برای بخش خصوصی است در مرحله تایید نقشه‌های طراحی توسط میراث فرهنگی است. چون آنجا ثبت ملی شده ان شاء الله بعد از ثبت هم به مرحله اجرا می‌رسد.»

شامگاه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ضلع شمال غربی میدان حسن آباد دچار حریق شد و علی رغم همجواری با ایستگاه‌های آتش نشانی، آسیب‌های شدیدی را متحمل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار