بیستمین دوره جشنواره ملی «کتاب رشد» با اعلام برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید

نوری: اگر خانواده را به مطالعه تشویق کنیم، فرهنگ کتابخوانی در کشور رواج پیدا خواهد کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از خانواده شروع کرد زیرا خانواده‌ها به عنوان محرک اصلی می‌توانند فرهنگ کتابخوانی را در جامعه گسترش دهند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نوری: اگر خانواده را به مطالعه تشویق کنیم، فرهنگ کتابخوانی در کشور رواج پیدا خواهد کرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخن امام علی (ع) که هرکس با کتاب آرام گیرد، هیچ آرامشی را از دست نداده است، بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در دوره کودکی و در درون خانواده امکان‌پذیر است؛ اگر خانواده را در امر مطالعه به تحرک وا داریم، فرهنگ کتابخوانی در کشور رواج پیدا خواهد کرد.

نوری همچنین بیان کرد: یک برداشتی که در سند تحول بنیادین وجود دارد این است که کودک، پژوهشگر و معلم هدایتگر او است؛ برای پژوهش، بهترین دستمایه، کتاب است و شما نویسندگان فرهیخته در راهی قدم گذاشته‌اید که به موجب آن نقش مهمی در فراهم کردن زمینه پژوهش برای دانش‌آموزان خواهید داشت.

در ادامه، پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور به مناسبت بیستمین دوره جشنواره ملی «کتاب رشد» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور قرائت شد؛ در بخشی از این پیام آمده است:

«انقلاب اسلامی برای تداوم و نزدیک شدن به غایت خود، نیازمند پرورش انسان‌هایی است که بتوانند آرمان‌های این انقلاب را در امتداد تعالی و در سراسر پهنه گیتی محقق سازند؛ لذا در بلندمدت، مهم‌ترین ماموریت انقلاب اسلامی، پرورش انسان و مهم‌ترین موضوع الزام اسلامی، مسئله آموزش و پرورش است؛ در نتیجه، همه دستگاه‌ها و نهادهای سیاست‌گذار فرهنگی، می‌بایست آموزش و پرورش را در صدر کارهای خود قرار دهند. کتاب، این چشم جهان‌بین و دریچه‌‌ای به سوی حقیقت، همواره و در طول تاریخ بشر به عنوان اصلی‌ترین قالب و ابزار انتقال معرفت و تعلیم و تعلم از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است؛ امروز نیز با همه پیشرفت های خیره‌کننده علم و فناوری، باز هم کتاب جایگاه محوری خود را از دست نداده و نخواهد داد. در این میان، گسترش رویدادهایی چون جشنواره «کتاب رشد» می‌تواند نویدبخش حرکت به سمت تربیت نسل تراز انقلاب باشد؛ توجه به این نکته اساسی لازم است که شروع و پایان هر جشنواره‌ای، نقطه‌ آغاز استعدادیابی، شناسایی و پرورش استعدادها است.»

لازم به ذکر است که در این مراسم، برگزیدگان بیستمین دوره جشنواره ملی «کتاب رشد» در حوزه‌های مختلف معرفی شدند و توسط مسئولین مورد تجلیل قرار گرفتند.

آیین اختتامیه بیستمین دوره جشنواره ملی «کتاب رشد» با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، مجتبی همتی‌فر، معاون وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور، محمدرضا مخبر دزفولی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان باشعار «کتاب خوب، آینده خوب» در باغ کتاب تهران برگزار شد.

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار