معاون پرورشی آموزش و پرورش قم مطرح کرد

برپایی نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «انقلاب» همزمان با دهه فجر در قم

قم(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت برنامه محوری مدارس استان قم در دهه فجر حول محور جهاد تبیین با روایت‌گری دانش‌آموزان تحت عنوان «نمایشگاه‌های دانش‌آموزی انقلاب» اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۳۴۲۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «انقلاب» همزمان با دهه فجر در قم

حجت الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفتگویی اظهار کرد: انقلاب اسلامی عطیه الهی برای ملت بزرگ و قهرمان ایران است و باید هر سال باشکوهتر از سال قبل گرامی داشته شود.
وی افزود: برنامه محوری مدارس استان قم در دهه فجر حول محور جهاد تبیین با روایت گری دانش آموزان تحت عنوان «نمایشگاه های دانش آموزی انقلاب» میباشد که با محوریت استقلال ملت های آزاده جهان و روایت گری و کنش گری دانش آموزان از دیروز، امروز و فردای ایران اسلامی و نقش آنها در نظم نوین جهانی خواهد بود.
امینیان ادامه داد: یکی از پویش های محوری امسال پویش کتاب خوانی تحت عنوان «هیس‌طوری» است که تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر در استان قم در این پویش شرکت کرده‌اند و دانش آموزان با مطالعه این کتاب ها با جریان استعمار آشنا می‌شوند.
وی بیان کرد: برپایی جشنواره «پرچم»، مسابقات گروهی نقاشی و ساخت روزنامه دیواری ویژه مقطع ابتدایی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و راه‌اندازی پویش‌های مختلف، محیط آرایی و برگزاری جشن های مدرسه ای، اعزام اساتید جهت برپایی نشست‌های جهاد تبیین توسط بسیج اساتید، اعتکاف به عنوان یک موقعیت تربیتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی حول محور دستاوردهای انقلاب اسلامی، کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات پرسش و پاسخ نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم با بیان اینکه حدود ۹۰۰ طلبه خانم و اقا در مدارس استان قم تحت عنوان طرح امین در بین دانش آموزان حضور دارند افزود: شبهات و ابهامات دانش‌آموزان در حوزهای معرفتی، بصیرتی، سیاسی و... توسط این طلاب مبلغ پاسخ داده میشود و با کمک این طلاب برای حدود ۳۰ هزار دانش آموز برنامه های تفریحی و ورزشی در اردوگاه ها و... برگزار شده است.
وی با اشاره با برنامه‌های مفصل تشکل های دانش آموزی استان همچون بسیج دانش آموزی، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، هلال احمر، هیئات دانش آموزی در ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: پویشی با عنوان تکیه‌گاه امن به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) به صورت بوسه بر دستان پدر، نمایشگاه های مدرسه انقلاب، برگزاری مسابقه، کوهپیمایی، تداوم اردوهای راهیان نور ویژه برنامه کافه ۵۷ شامل گفت‌وگوی دانش‌آموزان با یکدیگر، اجرای برنامه رادیو مدرسه از جمله این برنامه‌ها است که تمام این برنامه‌ها تا قبل از ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.
امینیان گفت: با توجه به اینکه کمیته فرهنگیان و دانش آموزان راهپیمایی ۲۲ بهمن با مسولیت آموزش و پرورش است از همه دانش‌آموزان، فرهنگیان، مربیان و اولیا برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرده و از دانش‌آموزان نیز درخواست شده است که دست‌نوشته‌ها و دست‌سازه‌های مرتبط با انقلاب اسلامی و همچنین تصاویری از امام راحل و...که خودشان نقاشی کرده‌اند را در مسیر راهپیمایی همراه داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان افزود: اجرای سرود در مسیر راهپیمایی و همچنین مسابقات دوچرخه سواری دانش آموزان، برپایی غرفه ها از دیگر برنامه های این معاونت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار