معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران خبرداد:

رشد 41 درصدی صادرات لوله و پروفیل مازندران

خبرگزاری پانا :معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران از رشد 41 درصدی صادرات لوله و پروفیل مازندران خبرداد .

کد مطلب: ۱۳۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ مهدی گلچوب معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری صادرات لوله و پروفیل از استان مازندران با رشد 41 درصدی به رقم 19 میلیون دلار رسیده است.

گلچوب افزود: در مدت مشابه سال قبل رقم صادرات لوله و پروفیل استان حدود 14 میلیون دلار بوده است.

وی سپس با اشاره به اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات این بخش از کالا در شش ماهه نخست سال 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی حدود 37 درصدی داشته است اظهار داشت: از لحاظ وزنی نیز صادرات از رقم 14 هزار تن مدت مشابه سال قبل به رقم 20 هزار تن افزایش یافته است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران با اشاره به مقصد کالای مذکورگفت: این کالا به کشورهایی نظیر:آذربایجان،ترکمنستان،تاجیکستان،ازبکستان،قزاقستان،ارمنستان،روسیه،عراق،افغانستان و ... صادر می شود.

گلچوب وجود دریای خزر و همجواری با کشورهای CIS ، حمایت از رشد و توسعه صنعت استان طی سالهای اخیر،تنوع کالاهای صنعتی تولید شده در استان را از دلایل رشد و توسعه صادرات این بخش دانست.

وی تصریح کرد: در صددیم تا با تدوین برنامه های مناسب،جایگاه استان را در زمینه صادرات محصولات صنعتی بویژه لوله و پروفیل ارتقا دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار