برگزاری چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌های اردبیل

اردبیل (پانا) - چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌های اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌های اردبیل

در این جلسه کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: کودکستان‌ها مکانی برای آموزش زیست، چگونه زیستن و باهم زیستن است. کودکان در کنار هم یاد می‌گیرند مهارت اجتماعی، زیستی و رفتاری را به درستی سرلوحه کارهایشان قرار داده و با ایجاد رابطه درست در مسیر زندگی بهتر گام بردارند.

وی با اشاره به فعالیت قانونی کودکستان‌ها تصریح کرد: فرآیند شناسایی قانونی کودکستان‌های تحت پوشش آموزش وپرورش استان از طریق سامانه تطبیق کودکستان‌ها با جدیت پیگیری شده و تمام دستورالعمل‌ها در این زمینه به درستی اجرا شود.

وحید خدابنده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کودکستان‌ها گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان کودکستان‌ها و مراکز پیش دبستانی به صورت حضوری و مجازی برنامه ریزی شده و تا به این لحظه ۱۲۷۵نفر در این کارگاه ها شرکت کرده اند.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته درزمینه فرآیند تطبیق کودکستانها عنوان کرد: باپیگیری های صورت گرفته۲۷۱مرکز در سامانه تطبیق اقدام به ثبت مدارک کرده اند که ۴۱مورد از آنها از طریق گزینش به تعلیم و تربیت کودکان استان معرفی شده تا فرآیند صدورمجوز آنان تکمیل گردد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: باابلاغ اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول بهمن ماه شروع شده است و در این فرآیند موسسان مدیران کودکستان ها و اولیای آنان می توانند به راحتی از طریق سامانه نسبت به نوبت گیری و سنجش نوآموزان اقدام لازم راانجام دهند.

یوسفی سادات، رئیس دوره اول ابتدایی آموزش وپرورش استان هم ضمن اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه های توانمندسازی در حوزه کودکستان‌ها گفت: برنامه‌ریزی منظم در اجرای کارگاه‌های توانمندسازی مربیان از اهداف اصلی تعلیم و تربیت کودک استان است که بااجرای صحیح این فرآیند بخش عمده ای از توانمندسازی موسسان، مدیران و مربیان دوره پیش دبستانی صورت خواهد پذیرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار