معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خبر داد:

برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب از روز ۱۲ الی ۳۰ بهمن

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از برپایی یازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب از روز ۱۲ الی ۳۰ بهمن در مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب از روز ۱۲ الی ۳۰ بهمن

وحید عظیمی در نشست خبری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان درخصوص یازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از روز ۱۲ الی ۳۰ بهمن در مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیت و کیفیت نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب امسال متفاوت از سال‌های گذشته است، گفت: طی سال‌های گذشته نهایتا چهارهزار درخواست داشتیم اما امسال تاکنون بیش از ۶هزار درخواست ثبت نام برای برپایی نمایشگاه داشته‌ایم و شاهد جهشی ۵۰ درصدی در این حوزه بوده‌ایم.

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه در دوره‌های گذشته دانش‌آموزان غرفه‌ها را براساس دیروز، امروز و فردای انقلاب برپا می‌کردند، عنوان کرد: امسال علاوه براین، مطالباتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است که یکی از آن‌ها مطالعه مجموعه ۱۵ جلدی تاریخ سرگذشت استعمار است که ما تلاش می‌کنیم به آن لبیک گوییم. مطالبه جدی‌تر دیگر نقش‌یابی ایران در نظم نوین جدید جهانی است. مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان ماه سال جاری به دانش آموزان ماموریتی دادند تا نقش ایران در نظم جدید جهانی را تبیین و ترسیم کنند که در غرفه‌های "فردای ما" نمایشگاه‌های انقلاب به صورت جدی دنبال خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری محمدرضا عرب‌پور، دبیر یازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب با اشاره به اینکه امسال نزدیک به ۶هزار دانش آموز مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدام به ثبت نام برای برپایی نمایشگاه کرده‌اند، گفت: ۳۵۰۰ مدرسه در مقطع متوسطه اول و بیش از ۲۵۰۰ مدرسه در مقطع متوسطه دوم داشته‌ایم که نزدیک به ۶۰ درصد این آمار دانش‌آموزان دختر و ۴۰ درصد دانش‌آموز پسر هستند.

وی با بیان اینکه در متوسطه اول سعی شده تا برنامه‌های جریان سازی ارائه شود و دانش آموز باید حداقل سه عنوان برنامه از برنامه‌های اعلامی را پیاده سازی کنند، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز راوی تمدن در نمایشگاه‌های امسال نقش خواهند داشت. در جریان نمایشگاه‌ها سه عنوان استعمار را بررسی و سپس به این می رسیم که آیا ایران در زمان پهلوی مستعمره بوده است یا خیر؟ در دوره پهلوی مهم‌ترین نفوذها را از سوی جریان استعمار داشته‌ایم. سپس دوره انقلاب اسلامی و روایت مولفه‌های استقلال جمهوری اسلامی و پس از آن نقش ایران در شکل‌گیری تمدن نو را در بخش " فردای ما" خواهیم داشت.

دبیر یازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب با اشاره به اینکه قالب‌های ارائه محتوا در سال جاری متفاوت از سال‌های گذشته است گفت: محتواهای مختلفی در قالب نمایشنامه، بازی ها و موارد دیگر آماده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته تا بتوانند وقایع را به صورت عینی روایت کنند. همچنین اجرای بازی‌های گروهی، همخوانی سرود، رادیو مدرسه و اجرای نمایشنامه های رادیویی، اجرای طرح احسان برای کمک به دانش آموزان محروم، سازماندهی فعالیت جهادی درون مدرسه‌ای، برگزاری رویداد هنری تمدن ساز برای ارائه آثار هنری دانش آموزان از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در مدارس هستند.

عرب‌پور با یادآور شدن این موضوع که به مدارس پیشنهاد شده تا یکی از غرفه های خود را در فضای راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه برپا کنند، تصریح کرد: این مبحث اتفاق ویژه‌ای در کل کشور خواهد بود.

وی در‌ پایان خاطرنشان کرد: انتخاب غرفه‌های برتر به استان ها تفویض اختیار شده است. استان‌ها می‌توانند غرفه های بومی نیز داشته باشند و از غرفه‌های تاثیر گذار هر استان در اردوهای راهیان تمدن تقدیر می‌شود که پیش بینی ما این است که از هر استان چهار انجمن اسلامی برتر داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار