عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌و‌گو با پانا:

ارائه کارت پایان خدمت برای وام ازدواج و فرزندآوری بهانه‌جویی بانک‌ها است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره شرایط و اما و اگرهای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری گفت برای حمایت از خانواده و مسئله جوانی جمعیت، تسهیلاتی به منظور ازدواج و فرزندآوری در نظر گرفته شده و یکی از موضوعات در دستور کار در این خصوص افزایش مبلغ وام ازدواج است؛ این میزان بستگی به تعداد فرزندان، متغیر و رو به بالاست.

کد مطلب: ۱۳۴۲۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ارائه کارت پایان خدمت برای وام ازدواج و فرزندآوری بهانه‌جویی بانک‌ها است

ناهید شمشیری - بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با پانا در خصوص پرداخت نکردن وام فرزندآوری به افراد فاقد کارت پایان خدمت عنوان کرد: « وجود قوانین حاشیه‌ای در بانک‌ها موجب شده برای پرداخت این دو وام، کارت پایان خدمت یا معافیت درخواست شود، نبود این مدارک یا مسائل دیگر به عنوان مانعی برای دریافت وام افراد تلقی می‌شود.»

وی افزود:«دو فوریتی که مجلس در دستور کار خود قرار داد و تصویب هم شد، تلاش می‌کند تا محدودیت های تعداد دریافت‌کنندگان وام را برطرف کند. حدود یک میلیون نفر واجد این شرایط هستند و مجلس تلاش می‌کند تا افراد بدون محدودیت‌های قانونی مانند موضوع کارت پایان خدمت بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.»
نماینده مردم سبزوار خاطرنشان کرد: «البته باید به این موضوع توجه کرد که نرفتن به سربازی خود یک مشکل است اما به دلیل اهمیت بالای موضوع فرزندآوری، جوانی جمعیت و تاهل افراد برای کشور، این مسیر باید برای افراد هموار شود تا همه بتوانند از تسهیلات موجود استفاده کنند.»
وی عنوان کرد: «مجلس در پی حل این موضوع است. در واقع مجلس ریل‌گذار اجرایی است و در نقاطی که این ریل با مشکل مواجه می‌شود مجلس باید سریع مسیر گشایی کند. در خصوص وام فرزندآوری نیز با طرح دو فوریتی، مجلس مسیر را باز می‌کند تا به جوانی جمعیت و خانوارها کمک بیشتری شده و تسهیلات با شرایط راحت‌تری ارایه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار