در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

هر فرصتی را برای اکران فیلم کوتاه باید غنیمت شمرد

تهران (پانا) - زیور حجتی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «زنان لجمن» که در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس- یزد حضور دارد، تاکید کرد هر فرصتی را برای اکران فیلم کوتاه باید غنیمت شمرد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هر فرصتی را برای اکران فیلم کوتاه باید غنیمت شمرد

زیور حجتی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «زنان لجمن» از آثار حاضر در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس یزد در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «این فیلم را در سال ۹۷ به دنبال انتشار فراخوان انجمن دفاع مقدس برای فیلمسازی تحت عنوان چهل سال چهل فیلم انجمن ساختم. این فراخوان بخشی با عنوان آسیب های جنگ داشت که من همین رویکرد را برای اثرم در نظر گرفتم و فیلمنامه «زنان لجمن» را نوشتم.»
وی افزود: «فیلم من درباره آسیب‌هایی است که زنان و کودکان با آن در دوران دفاع مقدس مواجه شدند. جشنواره ایساتیس یزد اولین جشنواره‌ای است که فیلمم در آن اکران می‌شود اما پیش از این این اثر در چند جشنواره شرکت کرده بود. این هنرمند درباره امتیازات جشنواره های منطقه ای برای فیلم کوتاه بیان کرد: بزرگترین مزیت این جشنواره‌ها این است که استعدادهای استان‌های دیگر طی برگزاری‌شان شناسایی می‌شوند و قدرت شناسایی برای آن‌ها به جهت اینکه از مناطق نزدیک به یکدیگر در جشنواره حضور دارند، بیشتر است.»

وی درباره کیفیت جشنواره ایساتیس یزد گفت: «به نظرم کیفیت این رویداد و همه چیز خوب بوده است. همچنین استقبال خوبی را هم شاهد بودیم و سالن های نمایش فیلم پر شدند جالب است که مخاطبان مردمی زیادی نیز به تماشای آثار نشستند. به طور کلی هر فرصتی را برای اکران فیلم کوتاه باید غنیمت شمرد.»

حجتی تصریح کرد:« «زنان لجمن» فیلم چهارم من است و من از زاویه متفاوتی به ماجرای زنان در جنگ نگاه کردم؛ این فیلم آسیب جنگ و قربانی بودن زنان را مطرح می‌کند؛ زنی که اتفاقا خود پرستار و قهرمان است و اتفاقی که برایش رخ می‌دهد شرایط دشواری را برای او رقم می‌زند به نظرم موضوع زنان و نقش شان در جنگ موضوعی است که جای کار زیادی دارد.»

وی در پایان درباره شرایط مالی برای ساخت فیلم کوتاه اظهار داشت: «واقعیت این است که برای فیلم کوتاه همیشه مشکل مالی وجود دارد اما وقتی فیلمساز ذات سینما را می‌شناسد و می‌داند فیلمسازی سختی‌های خاص خود را دارد. هزینه های این فیلم بیش از آن چیزی بود که ابتدا فکر می کردم اما فیلمی بود که می‌خواستم بسازم و خوشبختانه انجام شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار