درخشش سفیران سلامت خراسان شمالی در پویش کشوری پیشگیری از پوکی استخوان و رادیو سفیران سلامت

سفیران سلامت خراسان‌شمالی حائز۱۴ رتبه برتر در سطح کشور شدند

بجنورد (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت استان خراسان‌شمالی گفت دانش‌آموزان سفیرسلامت خراسان‌شمالی در پویش کشوری پوکی استخوان و رادیو سفیران سلامت خوش درخشیدند و ۱۴ رتبه برتر ملی را به خود اختصاص دادند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سفیران سلامت خراسان‌شمالی حائز۱۴ رتبه برتر در سطح کشور شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت خراسان‌شمالی این کسب موفقیت را به جامعه فرهنگی و دانش آموزان استان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: سفیران سلامت بازوان توانمند آموزش بهداشت و پیشگیری در مدارس هستند و این دانش آموزان‌ نقش به سزایی در انتقال مفاهیم بهداشتی به همسالان خود در مدارس دارند.

مختاری نژاد در ادامه افزود: پوکی استخوان، بیماری است که در آن توده استخوانی بدن و استحکام آن به تدریج از بین می رود. بیشترین افزایش در توده استخوان، بین سنین ۱۱ تا ۱۴ سالگی در دختران و ۱۳ تا ۱۷ سالگی در پسران روی می دهد و دانش آموزان با رعایت سبک زندگی فعال و تغذیه سالم در پیشگیری از این بیماری در آینده کمک خواهد کرد.

وی در پایان اذعان کرد: ۲۲۵۰۰ دانش آموز بعنوان سفیران سلامت در مدارس استان انتخاب شده اند و کانال سفیران سلامت خراسان شمالی در بستر شاد که یکی از مهم‌ترین دستاوردها در زمینه آموزش و پیشگیری مفاهیم بهداشتی در استان است، راه اندازی شد.

خبرنگار: سید مصطفی نجفیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار