امام جمعه رودهن در اختتامیه اجلاسیه نماز در آموزش و پرورش رودهن:

مدارس نسبت به اشاعه نماز، رسالت معنوی و تربیتی دارند

رودهن (پانا) - امام‌جمعه رودهن اعلام کرد مدارس نسبت به اشاعه نماز و برگزاری شورانگیز و متعهدانه این فریضه الهی، رسالت معنوی و تربیتی دارند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس نسبت به اشاعه نماز، رسالت معنوی و تربیتی دارند

مراسم اختتامیه اجلاسیه نماز و تقدیر از فعالان حوزه نماز مدارس رودهن در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش رودهن با حضور حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه رودهن ، حجت‌الاسلام علی مرادی امام‌جماعت مسمد علی‌ابیطالب رودهن، معاونین آموزش و پرورش رودهن و جمعی از مدیران، مربیان و معاونین پرورشی اولیا و دانش‌آموزان فعال حوزه نماز در مدارس منطقه، برگزار شد.

مهدی حبیبی معاون پرورشی آموزش و پرورش رودهن ضمن عرض خیر مقدم به مهمان پیرامون ضرورت و اهمیت برگزاری این مراسم گفت: بحث نماز از جمله مسائلی است که باید بسیار ریشه‌ای و بنیادی در مدارس پیگیری شود و دانش‌آموزان در این زمینه تشویق شوند تا توجه‌شان به اهمیت این آموزه دینی جلب شده و تربیت‌دینی در مدارس مسیر تکاملی و متعالی خود را طی کند.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه رودهن در این مراسم بیان کرد: یکی از راه‌های ارتباط با خداوند خواندن نماز است، نماز قدرت بازدارندگی دارد که انسان را از خطا و لغزش باز می‌دارد، نماز، غذای روح انسان است و روح و روان انسان‌ها را از زشتی‌ها باز می‌دارد.

وی افزود: مدارس و مساجد باید کانون گرمی برای برگزاری فریضه نماز بین دانش‌آموزان شود و برای دانش‌آموزان رعایت چند نکته در زندگی که باعث می‌شود آینده روشنی پیش رو داشته باشند و سعادتمند شوند، اول ارتباط با خدا، دوم،انتخاب هدف و تلاش و پشت کار برای رسیدن به آن هدف، سوم انتخاب دوست و همنشین صالح و در نهایت احترام به والدین و بزرگترها، چراغ‌هایی روشن برای پیش برد آینده است که به نحو مطلوب باید مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین حجت‌الاسلام علی مرادی امام‌جماعت مسجد علی ابیطالب رودهن ، سخنران دیگر این برنامه اظهار کرد: باید ترویج دهنده نمازی باشیم که ما را از فحشا و منکر دور کند و قلب را استحکام ببخشد، این گونه نمازها باید در جامعه و مدارس رواج پیدا کند، نمازی که ما به خدا نزدیک کند، باید برای برگزاری نماز در مدارس شور و هیجان ایجاد کرد و اقدامات فرهنگی و هنری را ضمیمه آن کرد تا انگیزه و همت در پیگیری نماز در دانش‌آموزان قوت گیرد.

در پایان این مراسم از دانش‌آموزان و معاونین پرورشی و و اولیای فعال در عرصه نماز در مدارس رودهن تقدیر و تشکر شد.

خبرنگار دانش‌آموز: ثمین امینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار