معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

راهیابی دو گروه هم‌خوانی قرآن‌کریم و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان استان سمنان به مرحلۀ نهایی کشور

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت دو گروه هم‌خوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی پسران و دختران دانش‌آموز مرکز دارالقرآن امام خمینی(ره) شهرستان سمنان به مرحلۀ نهایی ششمین دورۀ مسابقات کشوری راه یافته و در بهمن جاری برای انجام مسابقات و رقابت پایانی بین سایر گروه‌‌های کشور به استان خوزستان و شهر دزفول می‌روند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی دو گروه هم‌خوانی قرآن‌کریم و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان استان سمنان به مرحلۀ نهایی کشور

علی اکبر عرب خراسانی، در این خصوص گفت: گروه‌های هم‌خوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی از 10 مرکز دارالقرآن‌الکریم سراسر استان در دی ماه، با یکدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت گروه‌های پسران و دختران دارالقرآن امام‌خمینی(ره) شهرستان سمنان موفق به راهیابی به مرحله اول مسابقات کشوری و بعد از آن هم پس بررسی و داوری اولیه در مرحله کشوری موفق به حضور در مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات کشوری شدند.

وی، ضمن آرزوی توفیق برای این دانش آموزان، اضافه کرد: این مسابقات در استان خوزستان و از 17 بهمن آغاز خواهد شد و دو گروه پسر و دختر به صورت مجزا در قالب گروه‌های 7 نفره اعزام خواهند شد.

رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این رابطه با عنوان این مطلب که مقام معظم رهبری قرآن را یک اثر هنری بی نظر خواندند و تاکید بر قرائت هنرمندانه کتاب آسمانی در جلسات و محافل داشتند، اظهار کرد: قرائت هنرمندانه قرآن و تکیه صحیح و بجا بر عبارات، موجب تأثیرگذاری بر مخاطبان و فهم آن می شود.

محمداسماعیل آریامنش، با اشاره به اینکه از گروه های فعال در دارالقرآن های استان، گروه پسران و دختران دارالقرآن امام خمینی(ره) شهرستان سمنان موفق به کسب امتیاز لازم در مرحله استانی شدند، تصریح کرد: این گروه به مرحله مقدماتی مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی معرفی شده و در بین گروه‌های منتخب، موفق به راهیابی به مرحله نهایی مسابقات شدند.

وی با عنوان این مطلب که گروه های همخوانی قرآن ومدیحه سرایی متشکل از چهره های نخبه قرآنی دارالقرآن است، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم تا با جذب وجریان سازی قرآنی تحولات عظیمی را درمیان دانش آموزان ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ در مرحله نهایی کشوری 15 گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی از پسران و 13 گروه از دانش آموزان دختر کل کشور، به مدت 4 روز برای کسب مقام اول تا پنجم ملی به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار