مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

فرهنگ سازی کتابخوانی در کشور ضعیف است

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی کتابخوانی در کشور ضعیف است، بالا بردن کیفیت کتاب‌های تاریخی از نظر جذابیت را لازم و ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۱۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سازی کتابخوانی در کشور ضعیف است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پوررادی در جلسه دبیرخانه استانی پویش کتابخوانی "هیس طوری" که در اتاق جلسه باشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) گفت: اهمیت تاریخ زمانی مشخص می شود که می بینیم تاریخ انبیا در قرآن، مورد توجه واهمیت قرار داده شده و در سوره های مختلف آمده است.
وی افزود: ساختار وجودی و خلقت انسان طوری است که داستان با انسان اجین شده است و مقبولیت نسبت به گذشته و آشنایی با آن وجود دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: باید با شیوه‌های نو و جدید، بیان تاریخ را برای جوانان و نوجوانان جذابتر کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سوره‌های مختلف قرآن اشاره هایی به تاریخ شده است گفت: تاریخ در آیت سوره ها کامل بیان نشده است. اگر قضیه مبهم باشد، تفسیر بعد آن بیشتر در ذهن ماندگار می شود. همانطور که علامه مطهری و همچنین ارسطو این روش را پیش رو داشتند تا انگیزه را برای یادگیری بیشتر کنند.
پور رادی افزود: باید جوانان و نوجوانان را با گذشته درخشان خود آشنا کنیم. در این راه با این که کتابخوانی مهم است ولی باید دانست در جامعه امروزی فضای مجازی بیشتر کارایی دارد و از آن در طی این طریق باید بیشتر استفاده کرد تا نوجوانان و جوانان به موضوع کتابخوانی بیشتر ترغیب شود.علم الکترونیک و مجازی را دانش آموزان بیشتر از بزرگتر ها دوست دارند و می دانند و علمشان از نسل قبل در این مورد بیشتر است.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی کتابخوانی در کشور بسیار ضعیف است، گفت: کیفیت کتاب‌ها که در بیان داستان های گذشته وجود دارد، برای کودکان و نوجوانان بهتر است، ولی جذابیت کتاب ها برای جوانان خیلی کمتر است.
پور رادی با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجراظهار داشت: نوجوانان و جوانان را در موضوع انقلاب و دهه فجر باید به چالش کشید و آنها را درگیر موضوع کرد تا خود را جدا از موضوع انقلاب نبینند و در این راستا در زمینه‌های مختلف هنری و علمی و ...باید مسابقاتی طراحی شود تا نقش دانش آموزان در این موضوع بیشتر از پیش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار