مشاور امور زنان وزیر آموزش‌وپرورش:

اجرایی‌سازی قانون حمایت از خانواده از راهبردهای حوزه امور زنان آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا) - مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت اجرایی‌سازی قانون حمایت از خانواده و مواد ۳۳ و ۳۴ این قانون به عنوان وظایف اختصاصی وزارت آموزش و پرورش نیز بخش دیگری از راهبردهای حوزه امور زنان است که پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرایی‌سازی قانون حمایت از خانواده از راهبردهای حوزه امور زنان آموزش‌وپرورش است

رابعه امامی‌رضوی در همایش بانوی فرزانه به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و گرامی‌داشت روز زن و مادر گفت: گرامی‌داشت هفته زن، فرصت مغتنمی است برای ارزیابی فاصله وجودی خود از آنچه که باید باشیم.

وی با بیان اینکه آموزه‌های ما الگوبرداری از خصایص حضرت زهرا(س) برای رسیدن به مقام، مرتبه و اوج شایستگی در هر زمان و مکان است، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، قانون اساسی با تکیه بر موازین دین اسلام تدوین شد و به دنبال آن موقعیت‌های مناسبی برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف را فراهم کرد.

امامی‌رضوی افزود: با ایجاد نگاه تحولی به زنان در دولت سیزدهم، ضرورت نیل به تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی اسلام بیش از پیش مشخص شد.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از راهبردهای حوزه امور زنان، شکوفایی استعدادهای دختران و زنان است و در این راستا تلاش می‌شود با حفظ حرمت مقام معلمی فرهنگیان و دانشجومعلمان فرهنگی به تربیت دختران تراز نظام در نقش مادری، همسری و فعال متعهد اجتماعی پرداخته شود و در این عرصه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم شد.

وی ابراز کرد: حوزه امور زنان، متولی توسعه فردی و اجتماعی و پیشرفت بیش از ۷ میلیون دانش‌آموز دختر، 50 هزار دانشجومعلم و 500 هزار فرهنگی زن است.

امامی‌رضوی خاطرنشان کرد: الگوسازی بر اساس الگوی سوم زن و برقراری همه دختران در دسترسی به امکانات علمی، ایجاد بستر لازم برای شکوفایی استعدادهای همه بانوان از جمله بانوان سرپرست خانوار، افزایش جذب دانشجویان دختر در دانشگاه‌‌ها، پرداختن به حوزه علوم دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی در حوزه امور فرهنگی دختران و بانوان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر راهبردهای حوزه امور زنان است.

وی افزود: اجرایی‌سازی قانون حمایت از خانواده و مواد ۳۳ و ۳۴ این قانون به عنوان وظایف اختصاصی وزارت آموزش و پرورش نیز بخش دیگری از راهبردهای حوزه امور زنان است که پیگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار