گعده‌هایی برای تغییر یک اساسنامه

تهران (پانا) - قرار است به‌زودی اساسنامه خانه سینما تغییر کند و این تغییرات با حضور روسای صنوف مختلف به رای گذاشته شود حال شنیده می‌شود در محفل‌های خصوصی خارج از خانه سینما بر سر مفاد و موارد دیگر گفت‌وگوهایی در حال جریان است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
گعده‌هایی برای تغییر  یک اساسنامه

حدود چهار ماه از انتخابات خانه سینما می‌گذرد و صنوف سینمای ایران همچنان بدون مدیرعامل است حال دیده و شنیده می‌شود که مدیرانی که در سنوات گذشته در راس خانه سینما بودند در محل‌های به غیر از خانه سینما با یکدیگر جلساتی برگزار می‌کنندکه گفته می شود این جلسات برای برنامه ریزی برای انتخاب مدیرعامل و اساسنامه جدید خانه سینما است.

قرار است امروز دوشنبه سوم بهمن ماه جلسه‌ای با حضور رؤسای صنوف خانه سینما برگزار شود تا اساسنامه پیشنهادی مورد بررسی قرار گیرد، این در حالی است نفرات تاثیرگذاری در سینما در روزهای گذشته با یکدیگر جلساتی را برگزار کردند که با هماهنگی بیشتری درباره این موضوع نظرخواهی شود.

امروز بعد از گذشت ۱۰ سال از تصویب اساسنامه فعلی سینما قرار است تا دوباره اساسنامه جدیدی برای ادامه کار به تصویب برسد.

یادآور می‌شود؛ در دعوت‌نامه‌ای که در اختیار رؤسای صنوف خانه سینما قرار گرفته، آمده است: «روسای محترم صنوف، چنانچه مطلع هستید متن اساسنامه پیشنهادی خانه سینما که توسط کارگروه تدوین و اصلاح اساسنامه نوشته شده بود، برای دریافت نظرات به صنوف ارسال شده است و پس از فرصت یک ماه نظرات برخی از صنوف دریافت شده است. براین اساس از شما و یا نماینده صنف دعوت می‌شود در جلسه روز دوشنبه سوم بهمن ماه ساعت ۱۷ در ساختمان خیابان بهار، برای تصمیم‌گیری درباره اساسنامه پیشنهادی شرکت کنید.»

البته طبق اساسنامه خانه سینما رئیس هیأت مدیره می‌تواند تا زمانی که مدیرعامل خانه سینما معرفی شود عهده دار وظایف وی در خانه سینما باشد.

نکته قابل‌توجهی که مدتی است در خانه سینما موردتوجه قرار گرفته، تغییر اساسنامه این نهاد صنفی است. در واقع آخرین اساسنامه‌ای که در حال حاضر توسط هیأت مدیره خانه سینما اجرایی می‌شود در تاریخ ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۲ در پنجاه و هفت ماده و ۲۹ تبصره به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار