مدیر آبفا شهرستان نایین:

جشنواره حامیان آب ویژه دختران امروز و مادران فردا در نایین برگزار شد

نایین(پانا)- رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نایین گفت جشنواره حامیان آب ویژه مادران و دختران شهرستان نایین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره حامیان آب ویژه دختران امروز و مادران فردا در نایین برگزار شد

محمد علی عباسی در حاشیه جشنواره حامیان آب ویژه مادران و دختران شهرستان نایین در گفت و گو با پانا اظهار کرد: بیشترین تاثیر مصرف آب بواسطه مادران در منازل اتفاق می افتد. امروز در قالب برنامه ای شاد و مفرح با حضور محسن دلیران، مجری توانمند صداوسیما، به دختران امروز و مادران فردا، راهکار های مدیریت مصرف آب آموزش داده شد.

وی ادامه داد: در اینگونه برنامه ها دانش آموزان، راهکار های مدیریت مصرف آب، این نعمت حیاتی را آموزش دیده و تجربه نشان داده است که اینگونه آموزش ها تاثیر به سزایی در مدیریت مصرف آب دارد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان نایین افزود: شهرستان نایین از شهرستان های خشک، بیابانی و بسیار کم آب است و با توجه به اینکه متوسط بارندگی باران در این شهرستان، ۷۵ میلی متر است، در سالهای اخیر این متوسط بارندگی نیز اتفاق نیفتاده و با متوسط بارندگی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلی متر روبرو هستیم که رقم بسیار ناچیزی است و اگر با رقم متوسط بارندگی جهانی که ۸۵۰ میلی متر است مقایسه کنیم، اصلا بارندگی رخ نداده است.

وی ادامه داد: بیان این موضوع، ضرورت مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب بالاخص در شهرستان نایین را می رساند. آبی که در شهرستان مورد استفاده همشهریان قرار میگیرد از خارج از استان اصفهان و با هزینه های بسیاری تامین می شود و در تابستان نیز این تامین بسیار سخت تر می شود.

در ادامه حمید شهریاری بیان کرد: محتواهای آموزشی در حوزه صرفه جویی به خصوص در مدیریت مصرف آب در کتب درسی دانش آموزان وجود دارد زیرا صرفه جویی و پرهیز از اسراف علاوه بر ضرورت آن با توجه به شرایط کشور ما، از آموزه ها و واجبات دین اسلام است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نایین گفت: در کنار این محتواهای آموزشی در کتب درسی، برخی پویش ها و جشنواره هایی در تمام مقاطع تحصیلی، متناسب با مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب در روز های آینده در شهرستان نایین برگزار می شود.

جشنواره حامیان آب با محوریت مادران و دختران با حضور ۷۰۰ دانش آموز نایینی به همت اداره آبفا و آموزش و پرورش شهرستان نایین در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: سپیده ذکریا پور

تصویربردار: مهدیه‌ اشکستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار