مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا مظرح کرد؛
آموزش و پرورش عشایر مصداق بارز مردمیسازی است
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش معتقد است آموزش و پرورش عشایر مصداق بارز مردمیسازی و مردمیبودن است و دلیل آن را حضور همیشگی خیرین و گروههای جهادی در کنار دانشآموزان و معلمان آموزش و پرورش عشایر میداند.
صفرعلی یازرلو در گفتوگو با پانا در تشریح مبحث مردمیسازی در آموزش و پرورش عشایری، اظهار داشت: «اگر واقعبینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم آموزش و پرورش عشایر مصداق بارز مردمیسازی و مردمیبودن است و شاید بتوان گفت در هیچ کجای کشور چنین نوعی از مردمیسازی آموزش وجود ندارد.»
وی با بیان اینکه دو نگاه درباره مردمیسازی آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: «نگاه اول براساس کمکهای مالی مردمی و مشارکت فعالانه افراد است و نگاه دوم مرتبط با حضور خیرین و گروههای جهادی که با توجه به شرایط و ظرفیتهای مناطق عشایری کشور عملا نوع نگاه اول وجود ندارد اما نگاه دوم که همان حضور خیرین و گروههای جهادی است در آموزش و پرورش عشایر بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.»
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با تاکید روی این موضوع که در بحث مردمیسازی آموزش و پرورش عشایری هدف همواره جذب خیرین و فعال بودن گروههای جهادی در این حوزه بوده، عنوان کرد: «به لطف خدا همیشه شاهد حضور این عزیزان در عرصههای مختلف آموزش و پرورش عشایر بودهایم و همیشه این عزیزان پیشقدم شدهاند و شاهد هستیم که به چه نحوی در سرتاسر ایران اسلامی مشغول به خدمت هستند.»
یازرلو افزود: «برای مثال حوزه ساخت و ساز در آموزش و پرورش عشایر حوزهای بسیار مهم و مورد توجه است که گروههای جهادی و خیرین مدرسهساز نقش بسزایی در آن ایفا کردهاند.»
وی خاطرنشان کرد: «ورود به حوزه توانمندسازی نیروی انسانی و دانش، تهیه بستههای فرهنگی مانند لوازمالتحریر و همچنین تهیه پوشاک دانش آموزان نیز از دیگر فعالیتهای گروههای جهادی و خیرین است که تمامی این موارد صداق بارز مردمیسازی آموزش و پرورش در مناطق عشایری ایران عزیز است.»
ارسال دیدگاه