مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

اگر آموزش و پرورش سالمی داشته باشیم، جامعه سالمی خواهیم داشت

اصفهان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت اگر آموزش و پرورش سالمی داشته باشیم، جامعه سالمی خواهیم داشت و اگر آموزش و پرورش توانمندی‌ داشته باشیم سایر نهاد‌ها و ارگان ها قوی ، مقتدر و توانمند خواهند بود.

کد مطلب: ۱۳۴۰۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اگر آموزش و پرورش سالمی داشته باشیم، جامعه سالمی خواهیم داشت

محمد رضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن حلول ماه پرفیض رجب المرجّب و میلاد با سعادت آقا باقر العلوم (ع) گفت: آموزش و پرورش از منظر دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد زیرا یکی از اهداف خلق رسیدن به کمال است و این امر جز با آموزش و پرورش بصورت عام و مدارس بصورت خاص محقق نمی شود.

وی افزود: آموزش و پرورش یک نهاد فراگیر است و همه مردم با آموزش و پرورش به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط هستند.

ابراهیمی تصریح کرد: هیچ فردی را نمی توان تصور کرد که با آموزش و پرورش مرتبط نباشد و هر اتفاقی که در آموزش و پرورش بیفتد ،برآیند آن در کل جامعه است و این به اهمیت آموزش و پرورش منجر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش سالمی داشته باشیم، جامعه ی سالمی خواهیم داشت. اگر آموزش و پرورش توانمدی داشته باشیم سایر نهاد ها و ارگان ها قوی ، مقتدر و توانمند خواهند بود.

وی ادامه داد: در بیست و ششم دی سال هزار و سیصد و هفتاد و دو قانون شورا های آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی ،با هدف مشارکت مردم در آموزش و پرورش در تصمیم سازی های آموزش و پرورش با اهداف تحقق مشارکت و نظارت با اهداف بهره وری و بهره گیری از ظرفیت های فکری و ظرفیت سایر نهاد ها در آموزش و پرورش است.

ابراهیمی بیان کرد : تصمیم های اساسی و مهم آموزش و پرورش منطقه ، استان و شهرستان در شوراهای آموزش و پرورش رقم می خورد . ما تلاش کرده ایم که شورای آموزش و پرورش به معنی واقعی مصوبه داشته باشد و به معنی واقعی پیگیر امور باشد . به دلیل اینکه تلاش برای مردمی سازی آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی مبنی بر مردمی سازی دولت است.

وی ادامه داد: ما باید نظر اولیا دانش آموز را بخواهیم ودر تصمیم سازی ها از آن استفاده کنیم. دشمن تلاش داشته است تا جامعه هویت دانش آموزان و هویت نوجوان ما را از بین ببرد و باید تلاش کنیم که خلاف اهداف دشمن حرکت کنیم و آنچه را که دشمن تلاش می کند هویت دینی را در جوان و نوجوان تقویت کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: در استان اصفهان قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین را تشکیل شده است. اصلی ترین نقشه راه آموزش و پرورش در وزارتخانه و استان اصفهان سند تحول بنیادین است و دراین راستا از نهادهای دیگر هم استفاده می کنیم .

وی ادامه داد: شعار سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ آموزش و پرورش استان اصفهان تربیت دینی و عدالت آموزشی است. و تلاش ما در این راستا است. حضرت آقا در فرمایشی در سال ۱۳۹۱ در بجنورد فرمودند که فرهنگ همان چیزی است که می ارزد انسان جان خود را برای آن فدا کند. در بین بسیاری از ما حتی در خصوص اجرای فرهنگ آبروی خود را هم نمی گذاریم و دشمن از این خلا استفاده می کند.

ابراهیمی ادامه داد: در سال ۱۳۹۱ بیست و پنج هزار دانشجو معلم وارد دانشگاه فرهنگیان شدند. قرار بر این بود که سالانه تا چند سال هر سال ۵۰۰۰ به عدد پایه اصافه شود تا با خلا کمبود نیروی انسانی مواجه نشویم . اما این اتفاق نیفتاد و عدد دانشگاه فرهنگیان به عدد۳۳۰۰ نفر در سال رسید .حضرت آقا ورود کردند و در دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کردند . اوضاع بهتر شد. امسال به حول قوه الهی با روی کار آمدن دولت انقلابی ورودی دانشگاه فرهنگیان به نزدیک چهل هزار نفر رسید.

وی بیان کرد : در برپایی و اقامه نماز جماعت در مدارس تلاش ما بر این است که در مدارس حتما نماز جماعت برپاشود. گروههای تحت عنوان خادم الصلوه مامور بررسی اجرای نماز جماعت و کیفیت برگزاری آن در مدارس شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد : مدرسه و مسجد اگر کنار هم باشند تربیت دینی اتفاق می افتد. هیچ محلی ایمن تر از مسجد برای دانش آموز ما نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار